lill-lördag


okej, hemma från jobbet! trodde jag skulle få åka buss hem men så stod helt plötsligt pappa där på jobbet och sa att han kunde sjussa hem mig, fast vi skulle förbi robert först, så kollade på greys slash heroes där, och nyligen hemkommen! Ja, så vare lill-lördag redan, och inget danny på lotus eller sista onsdag på seven med halloweentema för mig inte, har däremot köpt en sprillans ny vänner-box, säsong 7 som jag är taggad på att börja streck-kolla på!

take care folks!
image200


vänner, i'll be there for you


finns det någon bättre komedi-serie?

image199

nu ska jag alldeles strax åka mot jobbet, känns lite konstigt att jobba 17-21 pass när man är ledig hela dagen, men jaja ska byta om och draaaa mig!

Rosa Bandet

image198
IDAG skänkte jag 100kr till RosaBandet från min egen ficka, Gör något du med!

be careful what you wish for


cause you just might get it all

nej nu är det snart en början på en obrytbar dålig vana! Komigen, vad händer med mig? varför kan jag inte bara sova för, och det spelar ingen roll hur mycket jag vrider och vänder på de där, för jag är aldrig trött på kvällen/natten, jag är trött på morgonen/förmiddagen. Och visst då kan man ändra på dygnsrytmen, men för mig går det inte, för tro mig jag har försökt, men de är bara att face it; jag kommer alltid ha en ohållbar dygnsrytm, illa!

image197

Idag tog jag mig iallafall upp för att cykla till Dessie och skriva på affärsplanen. Vi var fyra trötta tjejer som lyckades åstakomma praktiskt taget ingenting! men jaja de där kirrar vi tills på lördag så tänker inte lägga energi på att oroa mig! Har precis hållt på att försöka göra en hemsida till vårat företag också, de är fan inte enkelt med webbhotell, och domäner& program man ska använda, men vår sida ska bli så frääsch! Så fräscht de nu kan bli när den ska handla om ett regnskydd för cykelkorgar men ja i vilket fall, fräsch vare!


"kvik - alla har rätt till ett häftigt kök?"

image196

idag följde jag med familjen till draget för att kolla på nytt kök. Vi har länge velat renovera om hela köket, och ha ett nytt fräscht kök. De är egentligen det enda som saknas i vårt hus just nu, eftersom vi nyligen renoverat om våra badrum&vardagsrum så är det nu köket kvar. Ska bli kul med ett nytt kök faktiskt. Mamma& pappa är ju sånna som älskar att renovera och bygga nytt och såntdär, och visst gillar jag när de är nytt& fräscht, men jag kanske helldre väljer att resa iväg mer än renovera hela tiden, men detta är jag med på, nytt kök!
svårt bara att veta exakt hur man vill ha det när det finns så mycket att välja på, men köksö är i vilket fall givet!

Ska gå och lägga mig nu, den senaste tidens dygnsrytm har ju som sagt inte varit okej!
imorgon ska jag dessutom upp rätt tidigt och sen cykla hem till dessie& skriva affärsplanen med hela företaget utom Elin. De finns ju en baksida av allt, i UF är det att man måste sitta och finslipa och skriva en perfekt affärsplan. men you have to do what you have to do, ellerhur?

C.B

"Maybe some women aren't meant to be tamed.
Maybe they need to run free until they find someone just as wild to run with"

man kan hitta allt på YOUTUBE

fick ett tips att kolla in de här från Mimmi, HAHA, det är GALET!


big girls dont cry

har inte skrivt på hela helgen, men jaa vad har hänt då? fredags träffades vi hos elin och tillverkade den första cyrain:en, va lite knepigare än jag hade trott, men de gick ju och kommer nog bli skitbra efter lite justeringar! Sen fick jag sjuss hem av (håll i er nu!) Malin Alexandersson! som tog körkort samma dag fast på morgonen. Hemma möttes jag av lite otippat av Robert& Mimmi som hade kommit över för att käka middag& kolla på Idol. Så blev en myskväll hemma. Lördagen vakna jag upp mer hes och igentäppt än nånsin, men pallrade mig till sofia på kvällen där även sabbe& anna var, blev film& surr!


image195
varför åker inte BAJSMANNEN ut?? som så fint robert& mimmi uttryckte de!

idag har Mimmi& Robert kommit över igen och hängt, trevligt trevligt!
har verkligen känt mig helt död hela helgen, har inte varit såhär sjuk på länge! och då verkligen länge som i långt innan sommarn! de vill ju inte gå över heller! men från och med imorgon tillåter jag mig själv inte att va sjuk längre, ska ignorera de totallt. tänker inte slösa bort de här lovet på att bara va SJUK, nej!

kanske borde ändra min dygnsrytm också om jag ska bli frisk någongång som sagt så dags att sova nu kanske?


blåvitt sm-guld


vill bara uttrycka lite skadegladje över att djurgården INTE tog SM-guld, YEEES! haha, slutade inte ens på silverplats utan fick ge kalmar den, och hamnade på en tredjeplats.

lite surt att elfsborg norpade AIK på fjärde platsen, men shit happends! Gnaget gjorde en skitbra säsong, som mest bara gick utför efter Figueredo lämnade tycker jag, men de va så jävla jämnt i slutet& och jag spekulerade mycket över vilket lag som skulle kamma hem de, men jag hade inte ens en tanke på götet förs nu precis i slutet!

okej,

image194
vadfanskulle man göra utan kaffe? går runt& blunda?

jag vet att jag sagt att affärsjuridik inte är så svårt& rätt intressant! och man ska inte ta tillbaka saker man sagt, men inget är kul när det MÅSTE göras, är nu inne på min andra kopp kaffe för att hålla ögonen uppe för att läsa igenom en sista gång, som jag skulle göra för en timme sen.. det bara går inte!

och jag som trodde jag skulle klara mig

image193
idag drog andrea till varmare breddgrader, önskar att jag också bara kunde dra! för lets face it det är ju de här jävla klimatet som gör oss till bleka, hostande bakteriemonster som går runt& överkonsumerar halstabletter! screw it!

har gått hela den här terminen och varit mallig för att jag inte blivit ordentligt sjuk en enda gång! så igår började jag känna att de började komma, hade svag feber på kvällen, och i morse när jag vakna upp så bara var det där, (ursäkta känsliga läsare typ) slemmig i hela halsen, hesaste rösten& ännu högre feber! jag gav upp, ringde till jobbet och slapp jobba, ärligt talat skulle jag inte ens klara en kvart på jobbet som jag mådde! har sovit nästan hela dagen, så har heller inte hunnit plugga. Ingen ork! ska gå och läsa igenom de en gång till nu sen får de fan vara, "de får bära ller brista".. ett godkänd vet jag ju att jag kirrar, men mer skiter jag mer eller mindre i just för tillfället! godnatt folks


själsfrände

image192
blod är tjockare än vatten, är väl allt jag behöver säga! SAKNAR DIG, visst vi ses rätt ofta, men inte som förut när du bodde hemma, vem fan ska jag numera dra upp vilda disskutioner med& när ska vi hinna stötta varandra när livet suger som vi gjorde förut? du är verkligen den absoluta bästa storebror man kan tänka sig, kommer ihåg varenda liten gång du ställt upp för mig, tänker inte rabbla upp det här& nu  men det är värt så mycket mer än du tror bror vän& själsfrände!

gillar inte läget

okeej, det här är problemet; jag har blivit sjuk, har skitont i halsen, är hes& har nu även feber! Imorgon har vi bara en lektion men sen ska jag jobba på kvällen. Jag har även ett stort prov på fredag som jag gärna inte vill kugga på! Jag har försökt få tag på alla som kan byta jobbpass med mig men ingen kan, och endel får jag inte tag i! har världens rethosta och blir galen av hela situationen! gaaaaaaaah!

hon är ju mognare än oss

image191

slitet, jaa helt enkelt det perfekta ordet för hur jag känner just nu! försov mig, bara allmänt seg dag, och dessutom har jag börjat känna mig sjuk, förskyld ont i halsen och låter som en transa!

var ju som sagt på personalfest igår, trevligt trevligt! först åt vi middag som la comedia, pasta med scampi, och sen gick vi över till bowlaget. Antar att det inte var de smartaste draget av mig att ha på mig leggings och pumps när jag skulle gå igenom hela stan för att komma till min buss hem, antar att jag får skylla mig själv lite att jag mår som jag mår idag! nej men shit nu håller jag på att missa hela vänner.. take care folks!


personalfest


har haft en riktigt jävlig dag förutom vissa små incidenter, men ska i alla fall åka iväg på personalfest på la comedia nu! hoppas de kan höja mitt humör med middag& bowling!

right back at ya!

image190

kan inte sova, va också tvungen att kommentera  dagens match! AIK- Ifk Göteborg 0-1, inte alls speciellt besviken! snarare glad att vi förlora, hoppas verkligen göteborg går och vinner skiten nu så vi slipper se djurgårdsjävlarna gå och vinna! visst det är tråkigt att de ska behöva bli så att man "lägger sig" i matcher för att hindra sina rivaler från att vinna, men jag säger bara VAD HÄNDE FÖRRA ÅRET DÅ? om inte djurgården lag sig i matchen mot elfsborg som tillsist norpa oss på segern, nej säger bara RIGHT BACK AT YA!

what goes around comes around


image189
ibland måste man bara inse att man inte jämt är bäst, som de här killarna är!

okej, mitt beteende! inte alltid det bästa, här lackar jag ur för att andra lackar över mina egna beslut, men så vad händer nurå? JO, jag själv lackar ur pga. exakt samma sak. MITT beslut! varförvarför valde jag att lägga det sådär? håller faktiskt med dig nu, drygaste tiden! men samtidigt skönt att hare klart, okej jag insåg mitt misstag, förlåt! men du måste säga till innan de är försent, för lets face it, jag kan ju inte bara veta vad du tänker, visstå?

litet PSDS. Prison Break va grymt, men samtidigt drygt, orka köra igenom samma jävla story igen! neej snart måste de få ett slut!

Prison Break


image188
ska äntligen inviga, har hört att det ska börja spåra men de återstår bara att se!

Fredrik& Filip

image186  image187
komigeeen, skönare grabbar finns inte! älskar er brutalt!

en klassiker "om alla kineser kom på samma gång hur många bassänger med sperma skulle då fyllas?"

Boston Tea Party


image185

idag krockar två skitbra program, men då spelar man in det ena och ser det efter det andra!
så först Boston Tea Party och efter det blire inspelade premiären av Prison Break (som jag väntat, hoppas de inte blir flopp nu!)

spoke to soon

blir så irriterad när man ska få en utskällning bara för att man själv inte kan läsa andras tankar, och för att man själv kanske vill ha något klart hur ska man kunna veta avd andra vill då om de inte säger de? jag antar att de inte var meningen att riktas så, men jag ville bara få de överstökat och sen kan andra göra det senare isåfall! jaja nog om det, det var säkert som sagt inte menat så, ville bara få ur mig lite frustration, over and out


let me see you walk

image184
hade egentligen tänkt slänga upp en bild på min sköna morfar här men har ingen på datorn.


måste börja med att gratulera min morfar som fyller 72år idag. Inte mycket att skriva egentligen, har jobbat hela dagen fram tills 9, och samma igår! blev hämtad av robert& mimmi idag och sen åkte jag förbi och gratta morfar i en halvtimme sen nu är jag hemma! ska gå och plugga lite filosofi(kill me softly) nu& sen blire SATC!

metallic-skor!

image183

Förut var det guldskor som ättrade sig fast på min näthinna, nu är det silver- och gråmetallic! Se så snyggt silverpumsen bär upp hela cameron diaz enkla men snygga klänning, pricken över i:et!



 


Victoria Secrets

image180

skokollektion är brutalt snygg! sen kan man ju också se att jag är totalsåld på metallicskor!


Adriana Lima


image179
kollade på en gammal inspelad victoria secrets show idag, där justin och är med och sjunger under den första visningen, självklart sjunger han sexy back och det är grymt! Något annat som är grymt är den snyggaste supermodellen någonsin; Adriana Lima! utan tvekan..någon som säger emot?

coulda, woulda, shouda!

image178
slänger in en vacker bild på min vackra syster!

ska vara på jobbet om 9 timmar färdig ombytt och klar att börja arbeta, fram tills fem! ska ändå inte bli så farligt men bara grejen, betyder inte helg att man ska vara ledig och ta de lungt? eller kanske göra de saker man annars inte hinner med pga. jobb& skola! man kanske borde konvertera till judendomen och få ett dygn i veckan då man gör absolut ingenting! fast samtidigt vad med slöseri med tid, de skulle jag vara alldeles för rastlös för!

fast en dag utan ord som "borde" "skulle kunna" osv. skulle fan vara guld, och man bara fick göra saker man faktiskt VILLE, finns de sånna dagar man inte ALLS gör något som man borde eller måste fast man tycker de är tråkigt? äh säger som samantha i SATC "äh coulda woulda shouda!"

dags att styra!

image176 image177
bilder från kräftskivan hos mig i somras!

shieet, vad länge sen vi hade tjejmiddag nu. Har blivit lite sugen på att styra upp något! Kanske lagom nu till Halloween som kommer snart, kanske en maskerad? äh något borde vi kunna styra snart tycker jag!

Elin Kling

image175
Elin Kling, den snyggaste stilikonen vi har i Sverige just nu tycker jag!

freaky

image174
audrey hepburn som förövrigt är karaktären blairs (från gossipgirl) förebild

alltså den där serien bara fortsätter att va grym, jag gillart!
måste berätta om min dröm jag hade förra natten, som med alla drömmar kommer jag inte ihåg så mycket men i vilket fall så kommer jag ihåg att jag vara hemma hos någon och att jag råkade ha ner ett glas som gick sönder. Sen när jag vaknar och ska gå upp så ligger de ett glas som är sönder på mitt golv, FREAKY!

jaja måste också bara säga att jag verkligen beundrar en person just nu, att man bara kan ta till sig "kritik" och vända sitt beteende helt bara sådär, de är beundransvärt, särskilt när det bara sker direkt sådär. Känns skönt när folk kan inse sina fel och göra något åt dom, de är liksom styrka på något sätt! och det är en av dom stora anledningarna till varför jag gillar dig som person! skönt att du vänt!


kick-off

vet inte om jag ska sammanfatta den här dagen som rolig eller dryg om jag ska vara helt ärlig. Fick äntligen sova ut i morse i vilket fall, åkte till skolan och hade bara natur där de va en tjej som pratade om forsmark& kärnkraftverk, sen åkte jag och företaget ner på stan och hade ungefär 45min på oss att käka lunch innan vi skulle till atrium och gå på kickoff. Så vi åt sallad på Unico, har aldirg ätit där förut, bara varit där ändå, men salladen var jättegod trotts att jag hade blandat ingredienserna i min sallad jävligt omatchande, haha nästan pinsam blanding, nej så gåre när man blir så stressad och aldrig varit där förr, cupido har jag ju koll på, men här var jag HELT lost! sen vill man ju inte stå där och va jobbig och vela när dom hela tiden "och mer?"
 
image173
fyra timmar i streck med föreläsning? njaa...
 
vilket fall blev de lite tjaffs om vem som skulle stå inför flera hundra pers och berätta om vår affärsidé (i mikrofon dessutom!!), så vi lottade och självklart blev det ju jag som blev lottad! varför händer de ALLTID mig? verkligen alltid..! jag hade verkligen panik innan och försökte övertyga någon annan att prata men alla vägrade, och så kommer vi dit och då är de verkligen HUR mycket folk som helst, men jaja det gick bra tillslut jag slängde fort fram vår affärsidé med "vi heter Cyrain och vi gör regnskydd för cykelkorgar" mer informativt än så blev de inte! var i vilket föreläsningar i FYRA timmar så är helt slut nu, endel av de dom sa gav ingeting medans annat var rätt givande!

jaja, nu ska jag kolla på gossip girl, ÄNTLIGEN! först när ajg gick in så såg de ut som ingen hade lagt upp de nya avsnittet så höll på att börja lacka innan jag tillsist hittade det. så nu ska jag kolla& njuta lite innan mamma& pappa kommer hem och jag blir dödad för att mitt rum fortfarande inte är städat, ciao!

keep going

hemkommen från jobbet för två timmar sen, nu blire inte jobb förs helgen, skönt! Idag kände jag verkligen att jag inte vara taggad för skolan, så åkte inte dit förs efter lunch, dumt jag vet men ska försöka att inte upprepa de på ett bra tag! har så lätt för att falla tillbaka och göra som förra terminen och om de blir så är det illa! riktigt illa till och med, får helt enkelt inte hända. Hade i alla fall bara lite svenska och sen UF, där jag elin& minna skrev på affärsplanen medans malin& dessie åkte till banken och öppnade ett bankkonto för vårt företag. Sen åkte jag ner till stan och köpte lite småsaker och åkte sen till jobbet. rätt trögt& inte mycket att göra idag. På vägen hem köpte jag även den sprillans nya VR, som jag ska läsa alldeles strax! Såg sista halvtimmen av matchen när jag kom hem också, förlåt men vi var urkassa idag! hade räknat med en solklar seger den här matchen men så slutar de med 1-1 som lika bra hade kunnat vara fler mål för nordirland, vad hände liksom?

image94  image149
dagens roligaste kommentar från en aggressiv marcus till mig&robin på svenska lektionen "men hörrni vi skulle ju göra den här uppgiften nu och de enda ni gör är att sitta och disskutera sex and the city& heroes!!"

imorgon är det bara naturlektion& sen UF kick-off i typ 4-5 timmar! helt galet, längtar till imorgon av flera anledningar; inget jobb efter skolan, nytt gossipgirl avsnitt, en dag närmare till helg!


 


just another tuesday

hemkommen från en slitsam dag, men samtidigt inte! de där med att jag skulle kirra en massa ärenden innan jag träffa Malin& Nickan de rann totalt! Vi gick i alla fall till the bodyshop, men där visste de inte vad de surra om, så vi gick inte mycket klokare därifrån! så vi tog bussen till matan och stressade i oss lite lunch och sen gick jag och träffa sabbe för att förbereda våran redovisning om Gallerix. Efter de var de Labb! vi gick leka med eld& olika salter som blev i olika färger, så lektionen gick rätt fort! 

  image172
jag i min nya "skinnpaj"

Sen åkte jag ner på stan för att utvänta halv5 bussen till jobbet; så gick runt och kollade runt i affärer, slutade med att jag köpte en skinnjacka (som jag är osäker på ifall jag ska behålla eller inte just nu), örhängen, ett nytt puder& ett rosa band! Sen går jag mot bussen i tid, står och väntar, sen stannar 3 bussar samtidigt varav min längst bak; så jag tänker att den ska åka fram så fort de andra bussarna börjat rulla, och då så kör den bara förbi mig! blev så lack att alla kollade på mig och såg hur jag "missade" bussen. Fick ta nästa och kom några minuter försent, men annars då, så flöt de väl mest på! ska jobba imorgon med och sen helgen! den här veckan blir tuff som jag sa till Malin men nästa vecka lugnar det ner sig, sköönt!

ohållbar dygnsrytm

det här kind of håller inte längre, och då menar jag min dygnsrytm! men ikväll var ett undantag(som alltid då?) men jag har precis finslipat klart på mitt och Sabbes ekonomiarbete och jag tror det blev riktigt bra faktiskt! Nu ska jag äntligen gå och sova (fast jag inte ens är trött så ska de bli skönt. Sovmorgon imorron, ska träffa Malin& Nicole utanför Forum kl. 11 för att intervjua personalen på the bodyshop, men har tänkt att uträtta lite saker före dess.

Sen är det skola& efter det så ska jag jobba! Blir mycket jobb den här veckan, men får stå ut för nästa vecka lugnar det ner sig! Sova vare nu ja!

kihlen

image170

hittade precis den här bilden på nightlife.se, den är ifrån när snook var på lotus i fredags! De finns de stunder man är mer avundsjuk än andra stunder, de här är en sån stund! Just denna man, Oskar Linnros aka. Kihlen, är faktiskt den grymmaste killen som finns, och min största idol. Och det är inte för att han är snygg, för lets face it han är sjukt het, nej de är för att hela hans stil är så grym både när de gäller klädstil, sångstil, han är helt enkelt Oskar Linnros, ladies and tjänstemän! 

15, löning

image168 image169
äntligen dags att byta ut småskrotet mot lite gustav wasa-sedlar! haha eller jaa kanske mer åt KARL XI hållet, men ändå bättre än skrotet!

okej för att kompensera mitt negativa inlägg kan jag ju säga att de här också är en bra dag, faktiskt till och med skitbra dag, för de är den 15nde och de betyder löning! äntligen ska jag spendera lite pengar! :)


omväxling tack!

är så jävla obeskrivligt trött på allt just nu, kommer på mig själv hela tiden med att sitta och kolla på resor, lägenheter, utlandsflyttningar osv. bara det händer något nytt så är jag nöjd! just nu spelar det knappat någon roll vad det är, pallar inte med den här medelmåttiga, kalla trista staden just nu oavsett hur possitivt jag försöker vara. men dagarna bara fylls av skola, jobb, skola, jobb och de få stunderna man är ledig så är de bara kallt mörkt och jo precis dött! Jag vet att de här förmodligen beror på att "de är sånna tider" som jag& Sandra disskuterade igår på jobbet men det spelar liksom ingen roll just nu, att det "kommer bli bättre tider" snart, för jag vill ha det NU! tycker jag väntat tillräckligt länge nu.

image167
jag vill alldeles taggad bara av att se ett flygplan!

Okej jag fyller ganska snart år nu, och visst de kan pigga upp rejält, men de är liksom fortfarande 1 och en halv MÅNAD kvar, jag är ledsen men de räcker liksom inte! de är för lång tid för att gå och bita ihop tills dess, jag vill göra något nu, och inte vad som helst, utan något utöver de vanliga, jag vill bara sticka iväg ett tag om så bara för några dagar, jag vill känna pulsen, och inte pulsen från allt skolarbete som ska göras, eller alla arbetsuppgifter som ska fullföljas, nej pulsen av roliga saker som resor, festande& riktigt lyckade dagar från början till slut! och jag vet mycket snack och lite verkstad, just nu har jag ju i alla fall pengarna till en liten liten resa, en kryssning eller en 2-3dagars tripp någonstans, ledigheten har jag dock inte, jobbar hela den här helgen, näsa iofs men de är ju så kort med tid, men snart lovet! och då ska jag bara få någon att haka på mina planer.. äh de här ska bli bra!

PS. som du beter dig just, de är inte okej! inte okej någonstans. Förstår att de kan bero på olika saker, men nu har de varit såhär ett rätt bra tag, och jag orkar inte ta skit längre! förstår inte vad som hänt riktigt, du har blivit lite som förut igen, men jag antar att det bara är att acceptera. DS



 


PS!

image166

vad händer när jag gör mig ordning för jobbet imorse, jo jag ser denna hunk på tvn! på nyhetsmorgon liksom, de gjorde en intervju med honom om hur han träffade paris hilton och om hans liv som modell, men JA vad måste jag göra då om inte springa ut till bilen för att pappa ska skjutsa mig till jobbet, fan de hade jag velat höra! jaja, bara ett litet PS sådär, nu ska jag bada! DS!

en typisk söndag


är numera för mig en dag bestående av gå upp, göra mig iordning, åka till jobbet& sen hem på kvällen, trött, äter middag, surrar lite med familjen, drar en snabb facebookcheck, går och "tänker" sova, går upp igen, och sätter mig med antingen, nätshoppingspaning, läxor, ett härligt bad, sex and the city, vänner eller veckotidningar!

image165

Just nu bliré ett härligt skumbad& religionsplugg, effektivt, gillart!

lördagskväll


image164

fotboll, vin, surr, bubbelbadande, film& mys!

Give me another chance
to write you another song
And take back those thing's I've done
Cause I'll give you my heart
If you would let me start all over
Again - Justin Timberlake

vitt vin& räkor



image162 image163

den här lördagskvällen bliré vitt vin&räkor och tjejmys med malin& lotta!

skor i alla bemärkelser!

HIGHHEELS for the people!

image161     image160

jag har hittat den coolaste telefonen nånsin, okej jag har sett den förr, och den är väldigt 80-tal men jag älskaren! en klassiker jag alltid velat ha men inte hittat på! den ska jag absolut köpa!
När jag satt och leta efter den här telefonen hittade jag även denna så kallade "HIGH HEELED SHOE CHAIR". Haha så cool, ful& snyyygg på samma gång! fatta vilken lyx att sitta i den där på sitt eget rum, de grymmaste av allt är att du kan DESIGNA din egen, så du bestämmer hur den sak se ut, sen ska man ju slänga ut 2 lax plus frakt också för att få den, men jaa den är i vilket fall grym!


Oskar Linnros& Daniel Adams-Ray

image159
(bild från P&L Festivalen i somras)
Oskar Linnros& Jason Diakté aka. Kihlen& Timbuk
Ikväll spelar Snook på Lotus, hade gjort de mesta för att få vara där& se! Men ibland får man bara acceptera läget!
Hoppas Alexandra är där och ser dom i alla fall, de skulle jag bli glad över, att hon äntligen får se dom när dom kommer till Uppsala, fast jag är nästan säker på att hon är där! Ifall du läser de här hoppas du hade de grymt!

att surra lite allmänt om bara strunt, kan ibland vara precis vad man behöver!
tack P!

sluta dra alla över en kam


jag blir alltid så djup och tänker på så seriösa saker när jag pratar med P! Han och jag har så seriösa samtal, fast också de mest oseriösa. I vilket fall kom diskustionen upp att ALLA drar folk över en kam oavsett om de är avsiktligt eller inte, särskilt genom att peka på ett helt kön "man kan inte lita på tjejer..." eller "killar bara utnyttjar en.." osv.

image158
det var alldeles ALLDELS för tidigt för patrizia att åka ut, helt suverän från början till slut,
ibland förstår man inte vad folk tänker!


Seriöst. det finns så brutalt mycket olika slags människor med så olika slags personligheter, och vi sätter dom i TVÅ fack, män och kvinnor. Bara för att du blivit sviken av en kille/tjej förr, så ska du alltså tvivla på hela könet? det är ju förlåt mig men helt jävla sinnessjukt! De är så lätt att placera folk i fack, och trotts att två killar oftast är lite mer lika än två tjejer, så betyder de inte att de är samma person. Vafan ibland börjar vi bli för trångsynta och följa mallarna lite väl mycket.. Kan ju även påpeka att jag själv ofta placerar folk i fack, och har lite fördommar ibland om folk, men de är något jag försöker få bort mer och mer, för jag inser ju bara vilka begränsningar de ger!

I love NY

blir bara mer och mer sugen på att dra, bara iväg! helt spontant och skönt sådär, men sista året, ska man verkligen sabba det här NU? nu när man är så nära slutet? antagligen inte, men jag vill! jag vill inte vänta nästan ett helt år till, särskilt inte i den dödaste just nu tråkigaste staden som finns! Jag vill ut och se saker, uppleva NYA saker, leva mitt bland all hetts& där saker händer!

image157image73

Jo jag vet att de här påminner om mitt tidigare New York-inlägg där jag fick alldeles panik över att jag inte tar tag i mitt liv och gör de saker jag faktiskt kommer minnas för livet! Nej nu är de inte så att jag dör imorgon, eller ja vem vet? men i vilket fall så vill jag göra så mycket som möjligt i mitt liv, och en av drömmarna är just denna stad, New York där jag vill bo i några månader till något år. Sen är det inte så att jag är less på Sverige helt och hållet, nej tvärtom jag älskar de här landet, lite mer eller mindre ibland, men klart jag inte bara vill sticka härifrån för gott, men för ett BRA tag tack!


Har suttit och kollat på studieresor, collage i USA i säkert en timme nu! Calle inspirerade mig, och jag tycker de är coolt att han vågar! Jag ska också våga, men tror nog mer jag vill våga på egen hand! Inte bo i någon film, utan mer klara mig helt själv, vore en cool upplevelse! Funderar faktiskt starkt på att läsa engelska i om inte New York så i Orange County eller Miami i några månader efter studenten! kanske bara i 6veckor eller något, men ändå! Jag vet att jag kanske tänker lite för långsiktigt nu och att mina planer säkert kommer ha ändrats tills dess, men egentligen vill jag bara dra nu! Även om det bara skulle vara för två veckor! Inte bara USA som lockar, de finns hur mycket ställen som helst, Australien, Brasilien, Paris& London igen, Köpenhamn, Thailand igen, Vietnamn osv.


Jaja "Jag vet inte vart jag ska, men jag ska komma dit"



"keep it dry!"

image150´
ännu en snygg bild på Milo& Hayden

nyss hemkommen från Malin, alla fem var där& malin, minna& elin hade köpt te& mackor, jättemys! Vi kom en bit i alla fall, bestämde precis hur vi ville ha hemsidan& vad som skulle stå, skrev lite ytterligare på affärsplanen& ja sen var vi för trötta för att ens få fram kreativa idéer. Jaja nu ska jag dricka lite te& kolla på någon ny serie som heter typ labyrint eller någotsånt!


företagsmöte


hos malin, ska cykla iväg för lite Cyrain möte. Någon intresserad av ett regnskydd för cykelkorgar? Kontakta oss ;)

nya favorit veckodagen

image155
Måste bara påpeka något jag tänkt på sen första avsnitt, Chace Crawford som spelar Nate i GG, är så sjukt lik Anton Granlund från BigBrother06.

kom hem för kanske en och en halv timme sen, älskar torsdagar! vi har varanan vecka BARA matte på hela dagen, men idag stannade jag& sabbe kvar för att göra lite på vårat ekonomiarbete! Så har kollat lite på vänner och väntar på vårt företagsmöte klockan fem. Så kom jag nyss på det bästa tidsfördrivet; ett NYTT avsnitt av GossipGirl brukar läggas ut på Youtube varje  torsdag, och gick nyss in& kollade, de fanns där! Så ska kolla nu.. ÄNTLIGEN!

and I will do what it takes to make you mine

so sit back, relax, enjoy my show, cause I'm about to lose control..
image154
nu blev de en hel del inlägg under loppet av en halvtimme typ, de kan kompensera mina uteblivna dagar lite! haha, nu är det dags för sängen& plöja lite avsnitt  SATC!

the perfect match

image149 
Hayden Panettiere& Milo Ventimiglia

okej, det här är egentligen helt sjukt, Milo Ventimiglia (på bilden) har länge länge varit en av den hetaste skådisen jag vet! (avgudade honom som "jess" i gilmore girls bl.a.) Han har alltid varit lite i skuggan som skådespelare, men nu har han ju äntligen börjat få synas mer eftersom han är med i Tv-serien Heroes. I vilket fall en stor favorit till mig. Och såhar vi ju Hayden Panettiere som jag också tycker är skitcool, snygg duktig& ja i princip perfekt. Nu har alltså mina två favoriter dejtat varandra rätt länge& de syns på bild hela tiden! jag säger bara "perfect match" och komigen kan nu tänka er ett snyggare par eller? svårslaget i vilket fall..!

beck, end of an era


image148

Idag hyrde vi (min familj&jag) den sista Beck, nånsin! Kan ju då förklara att vår familj är helt besatta av Beck, så fort en ny kommer ut så hyr vi den/köper den/ser den på bio, spelar ingen roll hur men vi SER den! Har inte missat en enda Beck genom tiderna, förutom de allra allra första med Gustaf som Martin Beck. Alla med Mikael Persbrandt& Peter Haber har vi sett (även de allra äldsta) och även några med Gösta Ekman& Rolf Lassgård som Martin.
De jag vill säga är att, nu är det slut. De kommer med allra största sannolikhet inte göras fler, och de är SORGLIGT! För det finns få saker som slår en spännande Beck-rulle med inslag av Gunvalds vassa kommentarer& Heta temprament, Martins kaosartade liv som han abra älskar, Grannes "skaru ha en stänkare?" och alla som spelat deras kollegor under åren, de är ju mängder! Måste abra säga att den här sista beck-filmen "I Guds namn" som den heter vare action, mycket mycket privata känslor& allt som hände var bara så "VAA?" se den.
Fan att de är slut, men vi kommer nog forsätta nöta de gamla i alla fall, de är verkligen lite som "end of an era"

lissen 18

jo jag kind of know att det var några dagar sen, och jag orkar inte ens skylla på nått! har inte orkat blogga bara helt enkelt. kan köra en snabbresumé, fredags firades lissen, som egentligen fyllde 18 på lördagen men fick firas på fredagen i alla fall. Jag som jobbade 17-21, fick göra iordning mig på jobbet, alla kollade lite konstigt på mig när jag stod i omklädningrummet och bytte om till klänning, pumps, och stod och plattade håret, fick även kommentaren "jag antar att du inte ska hem och mysa i tv-soffan?"

haha, stressade mig i alla fall till flogsta och hem till anna, där det redan var rätt mycket folk som var taggade på förfest, vissade hade även ätit middag, jag som inte hann dit förs 22.30 hade ju lite att ta igen, men de gjordes snabbt även om jag ändå tog de hyffsat lungt med tanke på att jag spytt tidigare på morgonen och varit hemma från skolan. Trevligt hemma hos Liss vare i vilket fall, de sprutades skumpa, hölls tal, dansades& firades, jättetrevligt! sen blev det taxi ner på stan, det skulle bli utgång för alla utom mig som skulle åka hem, men de blev ändrade planer rätt snabbt, och jag gick för att träffa andrea ett tag; sällskapade med henne ett tag, sen gick jag för att se hur de gick för de andra tjejerna som kvällen hade tagit (lite?) hårt på. Det slutade i vilket fall som helst med att det var JAG som åkte hem sist och hamnade på sista nattbussen hem. hyffsat otippat!

image147

    image146 

lördagen var vi ju barnvakt åt underbara killkusinerna pontus& jocke, sov över där (också i sunnersta), söndagen anlände två föräldrar hem& vi bjöd robert&mimmi på middag lite spontant sådär. Måndagen kände jag att jag mådde nog som jag förtjänade efter helgens bravader, fredags natten& barnvakt åt sjuka barn, så jag blev hemma även måndag! tisdag (igår) pallrade jag mig till skolan, för lite ekonomi& naturprov, som antagligen gick rätt åt h..! Och sen åkte jag och jobbade, fick öven utbilda en tjej, känns inte som mitt jobb är så komplicerat att jag kan ha gjort något fel, men you never know.

Dagen då, joo idag har vi kommit en bra bit på vägen med vårat företag, vi har förmodligen fått tag i en grossist som vi ska köpa in tyg från hela tiden, vi ska få prover hem om några dagar, och det känns jättepossitivt! Vi har även kommit en bra bit på affärsplanen, så ja allt rullar på bra just nu med företaget, och imorgon har vi företagsmöte hemma hos Malin också, så som Dessie sa "de kommer klirra i kassan" haha, kanske mer önsketäkande men men!

helt seriöst, har NÅGON läst ändå hit så kontakta mig så ska ni fan få en belöning! Själv skulle jag aldrig ge mig på att läsa de här långa! och särskilt inte eftersom jag verkligen inte skrivit något roligt alls, men JÄJÄ,

keep up the good work folks'

barnvakt


igår firade vi Lissen, fast egentligen så hinner jag inte skriva om de nu, förbli lite senare. Ska nämligen iväg och vara barnvakt åt mina kusiner ikväll! nu kom dom och ska hämta mig, ciao!

sämsta möjliga start!

okej den här dagen har inte börjat bra alls, har helt galet ont i magen& har spytt två gånger! varför ska allt jävlas för? jag har så ont att jag knappt ens kan sitta, men de är något bättre nu när jag proppat i mig alvedon, gaah blir galen verkligen! måste åka till skolan efter lunch i vilket fall, vi ska redovisa om thebodyshop! känner mig absolust inte kapabel till den här dagen med jobb& sen till liss. men jag ska verkligen försöka! måste ju, har inget val, med redovisningen& jobbet i vilket fall. ska gå och ta en till alvedon nu och sen börja åka mot skolan så jag kan förbereda redovisningen med nicole!

kväll/natt-powerwalk

mamma& pappa har dragit upp till leksand, så tänkte faktiskt ta en liten powerwalk nu, blev så pepp! sen hem och läsa igenom thebodyshop-redovisningen, duscha& sen sova! jag är verkligen en nattmänniska, bara att konstatera! ut nu vare ja!

avtal

slöt precis ett avtal med migsjälv, och delvis med andrea, jag ska träna VARJE dag i två månader frammåt, för om två månader imorgon fyller jag 18! nu kan ajg inte bryta det heller, även om jag inte lyckas ta mig till gymmet VARJE dag, så ska ÅTMINSTONDE en lång powerwalk eller löp klämmas in! SÅDÄR lovat& klart, kan inte brytas!
jag ska också äta nyttigt!

lycka till migsjälv! fan vad jag blev pepp nu!

ingen orkar med en gråtunge i längden

image140
jag kollade lite på heroes idag (tänkte så du vet, om du nu läser de här andrea)

kanske inte ens korta stunder, så skärpning! varför sitter jag här och försöker deppa ihop för? Nej tänker inte låta det hända! även om morgondagen kan bli kaotisk, hettsig, lång, jobbig& ja allmänt negativ så KAN den också bli bra, särskilt eftersom den avslutas hos lissen! vill hinna med en runda på friskis men de är omöjligt under morgondagens schema;
8.55- 16.30 skola
17.00-21.00 jobb
sen så fort som möjligt till anna

ska försöka åka ner på stan på håltimmen& kirra prellen& något nytt fint att ha på mig, kan ju pigga upp lite!

skokärlek

image139
dessa skönheter från Sergio Rossi går loss på 3650kr

okeej, vad händer med mig? jag sitter hör som en zoombie, mår inte ens nära bra, har ingen energi, sitter och är nervös för något jag inte ens vet vad det är, har en konstig magkänsla och känner att allt är utom kontroll, jag vet inte hur morgondagen kommer se ut, SO what? har jag ett sånt kontrollbehov att jag inte kan ta det? Jag vet ju vad som egentligen får mig att bli såhär fuckad, så varför går jag runt och oroar mig? jag vet ju vad de beror på, så varför kan jag inte bara släppa allt? blir frustrerad, sitter och funderar på om det där A sa till mig bakom konsum faktiskt stämmer, att koncentrationen man annars hade bara fokuseras så sällan, kanske därför jag varit så utan fokus dom senaste dagarna. Har i alla fall suttit och kollat på helt underbara pumps, alla möjliga olika slags, det är något med kvinnor&skor? det finns någon konstig slags kärlek däremellan, ska börja köpa pumps igen, för nu är det inte allt för långt kvar tills jag också helt lagligt får slå klackarna i taket? imorgon är det i vilkel Annas tur, och jag hoppas att jag kommer kunna hinna förbi och fira henne ordentligt, även om det bara lutar åt att det blir en halvtimme-timme!

jag saknar medvind, när fan ska det vända?

image128
jag ville också bara åka bort& inte behöva tänka på alls hetts& stress


är helt galen just nu, allt bara går som i motvind just nu! jag gick inte upp i tid imorse så hann inte tvätta håret, så såg ut som skit idag i skolan, alla sa att va hade sena matten idag, så jag& nickan satt och skrev vårat marknadföringsarbete medans vi tydligen hade lektion, så vi fick 40min frånvaro när vi ändå VA i skolan, så ovärt! Sen hade jag tänkt att åka hem& duscha och sen ta mig ner mot stan och fixa ett flertal grejer; köpa present, outfit till morgondagen, träna på friskis, åka till jobbet och reda ut de där med morgonadagens pass. Men jag fick ingenting gjort, började bara må mer&mer dåligt, fick ont i huvet, magen, känner mig grymt stressad& inget flyter på som det skam, jag som hade allt under kontroll för bara några dagar sen! gaaaaaaah.. har ringt runt och försökt få någon att ta mitt pass, men alla är tydligen borta i paris, spanien, stockholm osv.. jag vill också BORT! skulle vara hur skönt som helst.. Jaja ska göra de bästa av situationen, NYA gossip Girl avsnittet har lagts upp, så ska kolla på de nu, och sen ringa och höra lite med jobbet, kan ju inte säga att jag tror att dom kommer låta mig slippa, så de är väl mer eller mindre kört med annas middag imorgon, om jag inte vill komma dit vid 22.30 när dom ska åka iväg en timme senare? äsch vi får se, GG vare nurå, äntligen!


ASOS, min favorit!

image135image136   image137
                                                                                                            Kuvertväskor från forever21

nu ska jag beställa den här toppen från ASOS, har velat göra de i flera månader men inte kommit till skott. Men så fort pappa kommer hem så ska jag beställa! Asos är förövrigt min absoluta favorit klädsajt, har varit inne på deras sida i princip varje dag i tre år nu! men ännu inte köpt något, har varit så nära, men jag är en chicken är det gäller sånt där, vet ju bara hur fel de brukar bli från h&m katalogen, antingen för stort eller för litet, inte alls som man tänkt sig eller så passar man inte i det i verkligheten. Men Asos har verkligen ALLT, jämt! älskar deras "going out dresses"& "going out tops" bäst! jag gillar faktiskt festkläder mer än vardagskläder! dte vet nog de flesta som känner mig, Ska ta och rycka upp mig och ta mig ner mot stan snart, måste kirra min prelle till Anna också som fyller 18 år på lördag men firas imorgon! hoppas jag klurar mig ur jobbpasset bara!
SPANA in ASOS.com, dom har SÅ mycket fint!

image138
vill ha allihopa! TYP NU!

skumm överallt!

image134

härligaste badet på länge, HAHA nått så komisikt hände när jag badade, förra gången jag skulle bada hade jag i mer än halva badskumsflaskan för att de skulle bli mycket, de va knappt nått som hände, de blev lite skum, men inte alls i jämförelse med hur mycket jag hade haft i. Idag hade jag jättelite, (de enda som fanns kvar), och de hände inget den här gången heller, så jag gav upp! så sätter jag på bubblorna(ni vet som man gör på jacuzzis) så börjar de bubbla, och ju längre tid de går ju mer ser jag att skummet fluffas upp, och tillslut är de skumm i ändå upp till kanten och de bara växte så jag va tvungen att stänga av bubblorna, what up with that liksom? Det var tydligen så man fick fart på skummet, men så blev de ju HUR mycket mer som helst än jag hade tänkt, och jag ville ändå ha mycket. TÄNK DÅ, hur mycket jag har slösat bara för att jag inte visste att man skulle sätta på bubblet, den här gången behövdes de 1/10 av flaskan och de började skumma över, förra gången hade jag i 7/10 av flaskan och de hände INGENTING! hahaha satt där och skratta och inte visste vad jag skulle göra av allt skumm till slut.. JAJA ska sova nu, måste bara poäntera att Agnes är så galet snygg; hade glömt bort att hon ens fanns, var har hon hållt hus de senaste två åren? Hon är faktiskt den jag gillat absolut bäst i IDOL genom tiderna tror jag.

GossipGirl imorgon, äntligen!


Carrie Bradshaw

ingen veckorevyn blev det, ICA hade inte fått in den än, FAN jag borde köpt den när jag såg att den fanns på stan tidigare idag, men jaja sitter och väntar på att badet ska bli klart, gjorde precis ett sex and the city-test "which sex and the city character Are you?" som tidsfördriv; blev inte helt oväntat Carrie! Min absoluta favoritkaraktär, hon lever mitt drömliv på alla sätt, journalist(alltid varit ett av mina drömjobb, särskilt att skriva en krönika i en tidning). Hon lyckas alltid ha en sån cool och unik stil, och har alltid helt underbara skor(!), hon lever mitt i New York (vilket jag alltid har tänkt att jag ska prova på), jaa jag skulle kunna forsätta länge, och hon är bara en påhittat karaktär egentligen, men ändå så kul att följa, och längtar helt galet efter SATC - the movie. Ska gå och bada nu, vattnet är klart!

image69

"You are Carrie. You know what you want out of a relationship and you're not afraid to keep moving until you get it. Wit and charm are your biggest turn-ons, and you like guys who appreciate you for your mind as much as your body. You have fun playing the dating game, but secretly you just can't wait to find the guy who sweeps you off your feet and carries you into the sunset."

Cyrain

kan nästan inte beskriva hur jävla slutkörd jag känner mig efter denna dag. 8.30 - 16.30. Särskilt eftersom vi har organisation&ledarskap den här lektionen, obeskrivligt långtråkigt, outhärdligt och med en lärare som inte ens kan prata så man förstår. Sen på UF, så försökte vi komma igång och få tag i en grossist, lättare sagt än gjort, vi satt och ringde runt till hela stockholm kände de som, tillslut hittade vi en rätt intressant grossist i Sundyberg, så det lutar väl åt att vi får åka till Sumpan och kolla! Skulle va så skönt att få det klart så vi kan komma igång på riktigt. Vi satt därför kvar en timme efter vi slutat, var tog min energi vägen? Längtar tills imorgon då dom förhoppningsvis lagt upp de nya avsnittet av gossipgirl på youtube, haha det känns så B, men what you gonna do?

image132

Det enda jag har på hjärnan är Företaget hela tiden, känner en sån press, och man blir verkligen trött av att hela tiden försöka hitta på lösningar. Nej nu tar jag en paus från det där. Kunde verkligen inte sova i natt (kanske har att göra med att jag är så trött idag? no shit sherlock!) så jag kollade på sista avsnittet av sex and the city, det är verkligen bäst när Mr.Big ska springa upp och spöa Alek, och när Big säger "there is nothing you can do to stop me" och så fäller Carrie krokben för honom.. och så börjar båda tokskratta! haha då kan jag verkligen inte hålla mig för skratt, underbart! Och när Carrie ska flytta börjar jag alltid gråta när dom ska träffas på caféet för "sista" gången. Sen älskar jag slutet när dom spelar "Sometimes I feel like throuing my hands up in the air"!!

image133

väntar på att Pappa ska komma hem med nya veckorevyn till mig också, VARDAGSLYX! ska faktiskt ta mig ett bad idag också, jag har blivit addicted for life.


ge för i sate inte upp!

image131

ibland blir man så trött på allt som ska komma ivägen när man ska göra ngt. Prakt exempel idag, då jag skulle åka och träna på friskis efter skolan, så åker jag ner på stan för att slippa vänta på bussen, och sen byter ocht ar bussen tillbaka till ultuna(jag vet onödigt, men mindre kallt) Sen när jag väl kommer till F&S så är det nått fel på mitt autogiro, så jag är tvungen att stå och reda ut de med personalen där ett bra tag och sen är jag tvungen att åka ner på stan igen för att hämta ut pengar, och för att sedan åka tillbaka tilll ultuna igen och betala in kontant istället, och SEN kunde jag träna. Sånt irriterar mig, när man ska göra ngt på ett effektivt sätt och sen ska allt bli så komplicerat istället. Men huvudsaken är att inte ge upp bara för att de blir lite jobbigt, utan fortsätta "kämpa" så kommer man oftast dit man vill. Skönt iallafall att träna ruset av sig, var där i 1h och 20min, och körde mest spring&cykelmaskinerna, så nu känner jag mig lagom slut& fräsch i kroppen, underbart. Efter jag hade tränat hade jag precis missat 20 hemmåt så jag måste ta bussen till stan (IGEN) och sen ta bussen hem. SÅ helt enkelt fick jag åka buss SEX GÅNGER idag fast jag egentligen bara hade behövt 2 om inte kortet&bussarna skulle strula. Jaja min dag blev tillslut som jag ville. Nu ska jag gå& göra min svenskaläxa (jo du hörde rätt!)

be cool stay i school

sitter här& väntar på att gröten ska kokas klart. Sen har jag ungefär 14minuter innan min buss går, tror jag ska va lite våghalsig och ta 18 och chansa på att bussarna clatchar och jag kommer i tid. Vi har trotts allt bara en lektion idag, det är så brutalt skönt, särkskilt efter min sön-måndag. NEJ nu måste jag faktiskt gå och göra mig klar, har inte ens packat träningsväskan ännu, skärpning!

hinner inte ens bjuda på en bild idag.. jag vet ONÖDIGT inlägg!

full rulle

image130

nyss hemkommen från jobbet, det känns som jag är borta hela tiden, antingen så går jag i skolan eller så jobbar jag, nästan jämt. Det är sällan jag är ledig en hel helg, och i veckorna brukar de åtminstonde bli först skola och sen jobb efter det. Nu är jag i alla fall ledig hela veckan, om jag lyckas byta bort mitt fredags-pass vilket jag måste, eftersom jag ska på 18års middag/fest hos anna! äntligen dags för lissen att bli 18, sen äre ju nästan bara jag kvar. Pappa visade mig precis en film på lidingöloppets hemsida hur han sprang hela vägen, han va jätteexalterad och sa hela tiden "och här sprang vi, och här så jag er! och här... och häär.." haha nej men klart man är stolt om man sprungit världens största terränglopp för bara två dagar sen. Nej imorgon äre sovmorron och nu ska jag gå och kolla på SATC!