marissas död är OCs död?

so this was it?
första avsnittet av säsong sju är lika med döden för OC? jag börjar nästan undra. Det här var offieciellt det vi väntat på ett tag nu, ja ända sen vi läste i tidningarna att "marissa ska dö". Vi såg det förra säsongen, men jag tror inte det bara var jag som hade hoppet kvar om att det kanske bara var rykten? det kanske bara var tillfälligt, hon skulle komma tillbaka. Men spikat och klart, om inte OC nu skulle börja med övernaturliga saker som att "marissa uppstår från de döda". Seriöst, jag skulle inte längre bli förvånad!

171641-2
summer&seth tog över fokusen från er ett tag, men nu kan ingen sakna er mer...

sorgligt men sant, jag har alltid älskat OC, varit en trogen följare, som varje vecka bokstavligt talat slagists om tv-kontrollen för att inte missa ett enda avsnitt. Numera är det en timme i veckan då vi sitter och gråter och gråter, som om det vore naturligt. jag grät hela avsnittet igenom. Jag är inte normalt en speciellt känslig person, som börjar gråta till ens sorgliga filmer (undantag: titanic, pearl harbor, ladder49& 11 september), men OC gråter jag numera inte bara till ifall någon dör, utan för minsta lilla grej. Känns som det hela har blivit något för tragiskt. Jag kunde inte ens skratta åt Seths skämt längre. Ryan är min nya favorit, precis som i början av OC. Betyder det att OC går runt, och tillbaka till dess början?

betyder det att Marissas död är OCs död? jag vet inte längre vad jag ska tro...

tredje gången gillt?

mitt tredje försök att börja blogga på allvar nurå. Får se hur länge de lyckas, jag älskar att blogga men har väl aldrig riktigt tid, eller nu ljög jag, jag glömmer alltid bort det bara. Fast just nu håller jag på att bli frisk från vinterkräksjukan, vilket inte är någon trevlig historia jag planerar att dra, så va inte oroliga.

Jag heter i vilket fall Sofia Eriksson, bor i sunnersta, med mamma pappa och min syster malin. Har även en storebror som flyttade hemifrån i somras, Robert. Han är en viktig del av mitt liv, jo man skulle kunna säga att han är min förebild. Helt underbar människa faktiskt.

171641-1
anna, ebba, anna & jag på utgång

Sen går jag i skolan också, i Lundellskaskolan, mest kallat Skrapan. Går andra året på en linje som kallas SPIEP, vilket i klartspråk betyder Samhällsprogrammet - Internationell ekonomi och politik.
Trivs rätt bra faktiskt, men skulle nog säga att jag var mer hajj på det första året. Mitt andrahandsval var journalistik, vilket jag egentligen verkligen älskar och ser att jag möjligtvis skulle kunna hålla på med i framtiden. Men samtidigt kunde jag inte se mig själv sitta och endast hålla på med journalistik i tre år, eftersom det är ett ganska brett ämne och eftersom jag mest är intresserad av att skriva krönikor, göra layouter, redigera och skriva om saker som jag gillar, så fick jag lägga det på hyllan, och skapa en lite mer vidgad utbildning. Jag är väldigt intresserad av politik nämligen, jag har sagt ända sen jag var liten att jag ska bli stadsminister. Högt mål, men så är jag en såndär som vill förändra, göra saker bättre, finare och mer behagliga.  Därav mina fyra val av yrken till framtiden: journalist, jobba med reklam/layouter/redigering, jurist och stadsminister.

Jag tycker mål är viktiga i livet, även om man inte lever upp till dom, så finns dom alltid där och ger dig ambitioner. Jag beundrar verkligen Carries Sex and the city kolumn, det är precis något sådant jag alltid drömt om att få jobba med. En egen kolumn, skriva om det som händer i ens eget och andras liv. Inte så begränsat utan precis som man känner för. När jag såg Sex and the city för första gången så insåg jag direkt, det där är mitt drömyrke. Absoluta drömyrke. Skön känsla faktiskt.

Men förutom skolan, så jobbar jag även numera. Ganska nyligen började jag extrajobba på Max. Jo, jag vet kanske inte det mest glamourösa jobbet man kan ha, men jag trivs faktiskt på den Max jag jobbar. Trevliga arbetskollegor, Bra Chef& lugnt och fräsch lokal.
Jobbar i Serveringen, alltså torkar bord, kollar så att det är snyggt överallt, fyller på kaffemuggar, kaffe, servetter och hela baletten.

Resten av min tid, så älskar jag att festa, umgås med mina vänner, fika, prata & ja bara umgååås!
älskar även att shoppa och resa. Har precis varit i Thailand, underbart land. Visst har det sina nackdelar, men fördelarna är övervägande. Underbara paradiset av stränder, snorkling, trevliga thai:are, shopping& bara relax relax relaaax!

nästa destination blir Alperna: Val Thorens vecka 8, 15/2 - 26/2
ska bli så sjukt kul, åka skidor vilket jag älskar, sen festa hela tiden. Åker med några olika skolor, utan vuxna, det är några 3ors projektarbete. Vi ska bo i en lägenhet för 4 personer: jag, anna, nicole och alexandra. det ska bli ruggigt kul faktiskt.

Jo glömde berätta om min absolut bästa vän, Anna von knorring. Vi har känt varandra i snart fyra år nu. Vi har haft våra upp och nergångar, men just nu är vi riktigt tajta. Anna går Naturmedia även hon på Lundellskaskolan. Hon är en riktig guldklippa, som alltid finns där och stöttar och jag har alltid så kul med henne. mycket minnen.

ja, verkligen en riktig guldklippa!

Musik är en viktig grej också, varav där jag älskar det mesta. Är i perioder med besatta av vissa än andra. Just nu är jag helt ruggigt besatt av :
coldplay
lars winnerbäck
babyshambles
tiger lou
snook
black eyes peas
looptroop
caesars palace
justin timberlake
the libertines
artic monkeys
och en drös annat...

allt för mig - sofia

Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!