ETT SKÅDESPEL AV VÄNNER INGET ANNAT ÅTER SKILDRAS

ångest, förvirring,

"NEJ NEJ NEJ, eller kanske borde man chans ibland? NEJ sluta tänk, du vet hur det slutar" är vad som ekar i mitt huvud just nu, väldigt mycket är fucked uped just nu, allt liksom bara går tvärtom om hur det brukar, och jag vet inte varför eller om det bra eller dåligt för mig. helvetes sinnesförvirring, eller kan man säga så? det känns så som alla sinnen bytit plats typ och attjag varken vet ut eller in hur jag ska lägga min val. borde jag stå kvar och kämpa eller bara gå vidare och inse att det är dags att lägga ner nu? borde jag ångra mina tidigare val eller stå kvar och vara stolt över dom? borde jag vara på den trygga sidan och aldrig mer ha kontakt med dig eller borde jag chansa på att det har blivit bättre? och jag förstår mig inte riktigt på vissa människor, varför väljer man att frysa ut folk som bryr sig? varför väljer man att helt plötsligt börja visa att man bryr sig? finns det baktankar med allt? eller är bara vissa saker som dom är? borde vi då bara lita på människor för en gångs skull? eller stå kvar rädda och aldrig ta chansen, för att vi är för fega för att göra ett misstag?

image10
fyfan vad det är skönt att du inte är "som alla andra"

JAG VET INTE, jag brukar veta var jag står, veta vad jag tycker, och vilka/vilka inte jag ska lita på och ty mig till. men jag kan helt ärligt säga att, JAG ÄR HELT LOST i alla tuuusen miljoner tankar som virvlar runt och göra min hjärna så förvirrad och snurrig att jag inte ens klarar av vardagen längre, för mycket som är pågång där uppe att jag inte klarat av dom senaste veckorna, ALLS. men ingen vet om att de är därför, för det där med tillit, de har jag svårt att känna till folk, för ALLT FÖR många gånger slutar de i att man ångrar att man lita på en människa. En människa som alltid är helt ärlig, uppriktig och säger rakt ut till dig "nej du har inte fint hår idag", DEN människan är den trotts allt den människan man borde ty sig till och lita på?


för du är en av få jag verkligen litar på till hundra, även om du kan va en iskall bitchig vän ibland, men jag gillare!
 

JAG HAR GJORT MITT BÄSTA FÖR ATT VA EN OPTIMIST

receptet för en lösning smakar sämre med en kompromiss

ny vecka, shit var det går fort nu allså, jag är så less på allt just nu, vill bara ta mitt pick och pack och dra iväg, bara för ett tag, ta paus från verkligheten för bara en vecka eller två. Lite freedom beach eller Khao Nok skulle inte sitta fel nu, nej det skulle definitivt göra STOR nytta. Fuck vad jag måste ta tag i saker och ting, ingenting fungerar ju, okej ingenting kanske var att ta i, men de är verkligen ingen överdrift att säga att DE MESTA fungerar inte som det är nu. jag försöker tänka possitivt, men i vissa lägen bara går det inte längre, nej en riktig uppryckning är vad som behövs. i alla kategorierar bara, helt enkelt!

lite positivt med dagen är i alla fall att jag tog iniativet till att köpa singstar, och självklart nappade familjen "vi-älskar-att-showa-och-skämma-ut-oss" på mitt förslag. Väldigt impulsivt sådär så drog vi iväg en halvtimme senare(en timme innan stängning) för att faktiskt köpa de vi så länge snackat om. Så det blev ett Ps2, ett singstar + svenska klassiker skiva (jag försökte med partyy-skivan, men NEPP gick inte), och sen BUZZ (haha, mycket underhållande måste jag säga).

malin blev topplistestjärna redan FÖRSTA gången hon sjöng, hon fick mellan 8000-9000 poäng tror jag, FUSK!
hon är en jävel på det där med sångröst och att sätta toner (skyller de ¨på att hon gått och tagit sånglektioner som liten, inte på det faktum att jag sjunger falskast på denna jord, men heeey det ska ju vara kul, inte bara vinna (säger sämsta förloraren i sverige). neej lite cred till dom där föräldrarna som gjorde min dag faktiskt, inte ofta det händer bara sådär, tack hörni! oj, skola imorgon, kanske dags att knyta sig, i occh för sig ligger jag redan i sängen med laptopen, cred även till laptopar, frihet, NU sex and the city, sen sova!

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

JAG ÄR NOG INTE BÄST MEN JAG FÅR PLUS I KANTEN


så var det onsdag då, dödens onsdag, onsdagen jag velat skjuta upp hur länge som helst, dagen jag verkligen MÅSTE ta tag i geografiprovet och faktiskt plugga, för imorgon är det prov, och boken har inte ens blivit uppslagen ännu, men jag skyllet på att jag jobbat så mycket.
    Försov mig idag, missade spanskan("ååh nej"), men hann nästan till matten, började med landarbetet på politiken och sen hade vi fotboll på gympan, synd bara att jag fortfarande är lite sjuk och inte kunde spela helt ut, men fotboll inomhus är ändå inte som fotboll ute, går inte ens att jämföra. fuck vad jag saknar att sparka boll nu alltså. Egentligen borde jag sitta och plugga nu, men fuck jag kommer inte till skott bara liksom, det är som när man typ ska hålla föredrag elelr ngt, man är sjukt nervös för att gå upp och prata men sen när man väl står där uppe och har börjat brukar det släppa, så om jag bara börjar läsa, så kanske det släpper? eller inte.. så står man där och hela föredraget fuckar sig, precis som pluggningen. för jag+geografi=IG så är det bara. Det funkar bara inte, jag skyller det hela lite på marianne svanström, för hur kommere sig att jag som hade MVG i geografi i sjuan och VG+ i åttan (vi hade ingen geografi i 9an eller 1an), men nu i 2an får IG på mitt första geografiprov? 
   eller beror det helt enkelt på att jag blivit totalt ansvarlös, skoltrött och oangagerad? desvärre tror jag mer på alternativ två, även om lärararen är så borta att hon inte ens vet vad vi heter efter snart ett år.

Nej, jag ska väl snart ta och sätta igång med pluggandet (hur många gånger har man inte sagt så?), men först ska jag baka klart bullarna som jag ska bjuda mina kära tjejer i klassen på imorgon tänkte jag, jeesus vad jag är som en mormor nu? neej, men nicole var så himla ångestladdad idag om hon skulle köpa en bulle eller inte, så BARA för DIG nickan!

haha herregud vad man hittar på anledningar till att inte börja plugga, SKÄRPNING snart!


jag längtar så gryymt till sommaren, jag&anna hade ju gjort upp lite planer, men dom rasade ju ganska snabbt, men jag har iaf tänkt mig genomföra detta i sommar:

jobba 4-5 veckor (jag vet, men ska man komma någon vart i sommar, BEHÖVS CASH)
dra någon vecka/veckor uppe i leksand (jag är verkligen alldeles för lite där, TRE dagar förra sommaren)
en tripp ut till sthlms skärgård (finns inget ställe jag älskar mer på sommaren, de är något med mig&skårgårn)
en vecka på gotland? (och finns inget jag saknar så mycket som sommar på gotland, vart där nästan varje år!)
en vecka till ayia napa, cypern (med andrea och förhoppningsvis anna)

de var mina planer, sen får vi se vart man hamnar, en hel del dagar i öregrund lär det bli

& jag VILL åka mycket mycket båt i sommar, skidor&båtåkning är nog det bästa som finns faktiskt.
saknar Val Thorens en hel del med, när nickan visade mig bilder idag från en tjej som varit där, åh take me back!

jaja, nu ska jag väl ta tag i den där jävla geografin, jag vet inte ens vad provet handlar om, då är man lite LOST?

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia eriksson

VI BRUKADE VA VÄNNER NU NÄR VI MÖTS SÄGER VI BARA HEJ

råkade radera hela inlägget, och har ingen ork att skriva om allting, sitter och skriver en diktanalys som ska in imorgon, och sen ska jag jobba efter skolan så behöver lite sömn snart. men vill tacka den här underbart intelligenta vännen till mig, andrea simons

andrea
hon är grym, och hon är min äldsta vän, och vi var bästisar när vi var små. Så flyttade hon iväg till dubai, och på den vägen vare.. SAKNAR na' så in i sate, men snart fyller du 18 år babe, då jäävlar!
nej ska väl rycka upp mig och printa iväg den här diktanalysen till minna snart, och sen ta och läsa lite geografi innan jag somnar, eller så skiter jag i geografin och stresspluggar på onsdag? HERREGUD vad jag är KÖRD, bokstavligt talat, jaja nog om det, godnatt folk