LÅTSAS SOM ATT DET REGNAR

vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt, jag fick nog den största chocken i mitt liv igår, och vet inte rikigt hur lång tid de kommer ta att lägga sig, men det var värsta var att jag inte ens känner igen dig, du var så iskall, hård och heeelt annorlunda, det var som om det inte var du, men jag kan ju inte göra annat än acceptera, men dom där orden skärde ett djupt sår i mitt hjärta, som inget annat någonsin gjort förr, det här var värst! för andra har jag lärt mig att inte lita på, men DIG? kunde jag lita på till döden, nej never trust again, absolut NEVER!

lika bra så, "så slipper man bli besviken", och det  värsta var att du sa att det var FEJK, för i helvete heller att de aldrig varit fejk för mig, fyyfan det var verkligen det värsta, vad har hänt med dig? en sak är i alla fall säker, DU är fejk, du är ett spel och du är framförallt aldrig dig själv, för jag vet inte ens vad som är DU längre, det här trodde jag ALDRIG om dig..

fuck, jag kan verkligen INTE förstå det, nej FINNS INTE! går inte, vad fan har HÄNT?

jag trodde aldrig jag skulle säga det, med S utan A

jag gör min grej -
mer eller mindre bra
sofia

SKULLE INTE TA DIG I HANDEN OM JAG SÅ HÄNGDE FRÅN EN KLIPPA

så har dom åkt, efter fyra timmar på jobbet, så fick jag sjuss ner på stan av sandra, shysst kollega det där. hade dock precis missat 20an, så fick vänta i tjugominuter, lite sådär smått sugigt när ipoden PRECIS dog, helt dött och mörkt på stan, och till råga på allt iskallt! men jag bet ihop, och kom sedan hem vid halv elva till ett helt tomt, dött hus. nu har dom åkt, och jag tyckte innan "shiit vad skönt med lugn och ro", nu känner jag meer "hallååå, var är alla, hallååå?" nej det suger att va ensam hemma och man verkligen ÄR ensam hemma!  ledig i två dagar nu tills nästa jobbdag, fyyfan vad jag ska uttnyttja dessa dagar till att soooova, göra lite nytta, och BARA ta hand om mig själv! haha det låter så roligt, men hey det ska jag göra i vilket fall.

image16
hon har mitt drömyrke, den där carrie bradshaw


neej nu väntar sex and the city maraton, ska köra avsnitt på avsnitt, det är vad jag kallar lyx! att ha tiden att göra det.
idag kom jag på en grej, att det faktiskt intealltid är bara en själv som har upp och nergångar, utan att till och med dom personerna man tror har allt och som man tror aldrig har problem, faktiskt också har problem. faan va djag hatar när ens egna vänner har problem och mår dåligt och det värstaav allt är när man själv inte kan påverka eller göra något åt det, ååh det gör så ont att se dig lida. men hoppas det blir bättre snart,du är så stark och cool, jag  vet att du klarar av det du nu går igenom! jag gillar dig ska du veta. så jävla härlig tjej!

vissa människor är verkligen riktiga SNEAKES, uuusch, hatahatahatahata! varför är vissa människor bara ute efter att sabba? sabba och förstöra för andra. nej sånna människor skulle jag precis som kihlen säger: skulle inte ta dig i handen om jag så hängde från en klippa! så mycket ogillar jag dig och ditt beteende, hur kan en människa vara så iskall och vilja så ont? förstår inte.. men not my problem! jag är glad att jag ändå träffar dig så pass sällan jämfört med andra personer. yes ska vara glad att jag är omgiven av så jävla härliga människor förövrigt. riktiga guldklippor, vet inte riktigt om jag hade klarat av det där stället utan er.

jaja, då vare sex and the city maraton som väntade då.
avslutar med en vers från jag gör min grej, give it up for danne-man/adams-ray:

"så nu har du beslutsångst du tänker på slutronden
men livet är en fest och du vet att bara du bestämmer utgången
pluggar du juridik drömmer du om att bli rik
glöm då aldrig vår princip
jag gör min grej"

från den här låten, jag fått min avslutningsfras ifrån haha!

VÄLDIGT VIKTIGT PS. SNOOK GÖR SOMMARTURNÈ trots allt, STOR CRED TILL DET BESLUTET, jag kommer hänga efter er som en galning.

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia





NÄR LIVET KÄNNS PRECIS SOM EN GATUSTEN, RES DIG UPP OCH LEV

anländna föräldrar, lite smått inbördeskrig och ett besök av älskade storebror senare sitter jag här igen. idag kommer bli en tjaskig dag, en riktigt halvdan dag, det känner jag på mig, men HEEY man ska INTE vara pessimistiskt, de kan sluta riktigt bra, förutom att jag inte riktigt vet hur de ska kunna bli bra när jag måste ta bussen till jobbet om lite mer än  en timme, och sen jobba till nio och sen hem, till ett tomt ensamt hus, och förmodligen va trött och ha NADA att göra, men haha NÅTT kan ju faktiskt hända, ja de kan ju det.

sluta va deppad och börja va peppad! - ska bli mitt nya livsmotto!

yeees, för i helgen skare bli hett eller förlåt jag mena "HOT, H-O-T, hoooot!" yes thats the spirit!

image12  image13 image14image15
fick nya val-thorens bilder av nickan igårkväll

tänk att jag faktiskt saknade er, men nu önskar jag att ni inte hade kommit hem, ni KLAGAR ju bara.. gaah men jag älskarer, förstår inte riktigt det där, man föds väl med det antar jag.

NEJ nu ska jag gå och ta tag i saker, ska ju som sagt dra mig mot work om en timme och fem minuter, så take care, hare chill, kör försiktigt och leev väääl.

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

SAMTIGT SOM JAG FÖRSTÖRDE MITT LIV MED CIGARETTER

här kom ett gammalt inlägg som tydligen inte var publicerat, skrevs för kanske 3-4 veckor sen:

kan knappt beskriva hur skönt det är att det där jävla provet är över, förstår inte inte riktigt hur hon tänkte när hon gjorde provet? en ren chansning tydligen, men glad är väl jag för det, annars hade jag varit KÖRD, ja helt körd!
           åkte bara dit för att göra provet, hur det gick? ingen som heelst aning faktiskt, om jag har turen med mig så, annars kan det lika bra bli IG där. Provet tog ungefär 15 minuter att göra, sen gick jag ut till bussen, där alexandra stod och vänta, så vi tog en snabbis vända och köpte cigg sen gick jag runt och kollade på lite vårskor och provade lite kläder, sen tog jag buss 14 till jobbet. Jobbade där fram till 9, då min älskade pappa hämtade mig! cred till dig faktiskt, och nu sitter jag här vid datorn jag ALDRIG sitter vid, men laptopen är upptagen så vad gör man? har egentligen typ ingenting att skriva, men jag kom och tänka på "back in the days" när jag satt och bläddra runt bland alla tusentals låtar i itunes, så jag satta självklart på den, shiiit vad en låt kan framkalla så mycket minnen. Var så sjukt länge sen jag lyssnade på den..



khilen är grym:
"jag var Boobi, en kort tjockis som lekte med barkbåtar
mitt liv har varit som hämtat ur Peter Lemarclåtar
14 torska oskulden på världens bästa liv
Cilla vila i frid vi kanske syns i vårt nästa liv"

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia eriksson

TA DIN JÄVLA CIGARETT OCH CYKLA TILL BAHAMAS

FYIFUCK, vad jag saknar en viss kväll, med en viss person på en viss ort, och ett visst samtal, och ett visst kämpande. vet nog inte om det var kampen eller själva priset för kampet som var bäst, men jag hade ingen aning om att det skulle vara så speciellt för mig. att någon som känner mig så lite, vet så konstiga saker om mig som ingen annan vet, och jag vet förmodligen saker om dig som ingen annan vet. det blir oftast så, att det ibland blir lättare att säga vissa speciella saker till utomstående, för att de inte är involverade i det hela, mycket skönare så ibland. shiiit vad jag saknaréj. inte för att du var något speciellt alls så, men bara för du var liksom du, typ tusen gånger bättre än man kunnat tro. egentligen ingen speciell alls, men det är just det som är det sköna, du är normal, skön och alldeles såndär som man bara vill spara och ta fram när man behöver en dos av dig.
du är en såndär man faktiskt kan få nog av, men ändå inte kan glömma, för ibland vissa tillfällen vill man bara ha dig där, man vill bara plocka fram dig, för du ger en sånna där känslor, både negativa och possitiva.
men man ska veta att man lever ibland, och de finns inget bättre sätt än att veta de på än att någon ger en känslor, positiva eller negativa.

image11
brunett är hett, men blondes have more fun?

jag älskar när en människa som man aldrig trott kan påverka ens liv så mycket på nått sätt. shit vad jag behövde dig då, jaa ibland behöver man någon bara för en stund, en fas, kort eller lång här i livet för att komma vidare och må bra för stunden. tack för det!

jag undrar verkligen vad du gör nu, om vi ens kommer ses igen, och ifall du just nu påverkar någon annans liv, du är och förblir iaf en bra jävel i mina ögon.

när jag ändå tänker på dig och hela situationen kommer jag och tänker på en annan person. den där killen som försvann med tre av mina viktiga ägodelar, något rosa, något beroendeframkallande och något som aldrig går att få tillbaka. han den där, inte ens ett namn, inte ens ett ansikte, ingenting, enda jag vet är vart du kommerifrån, och bra är nog det.

neej, ibland behöver man inte veta så mycket mer här i livet, än vart man kommerifrån, det är ändå det som format oss, liks var vi kommer ifrån, där har vi växt upp och fått lärt oss hur vi ska bete oss, hur vi vill vara och vad vi vill göra med livet, de har liksom format oss på någe sätt.




har spenderat min dag hemma hos granny's och linnea-nea var där, så jag har agerat kusin/storasyster hela dagen, länge sen man fick göra så nu, var mysigt. sen kom dom där föräldrarna hem idag, från skåne&tyskland. men så far dom iväg imorgon igen, upp till leksand, själv ska jag vara hemma och jobba, och ska väl styra ihop lite grillkväll med tjejerna också faktiskt. och på torsdag fyller andrea 18, cheesus vad tiden går fort (som man endast är tillåten att säga om man är antingen pensionär eller inte träffat sin barndomsbästis på länge).

fyifuck vad jag är sugen på ett eller två avsnitt eller kanske rent ut en eller två skivor med avsnitt med sex and the city nu alltså, det får avsluta min kväll och mitt blogginlägg, imorgon är det lite parents-time på dagen sen jobba& sen resten av veckan HEMMA ensam i tystnad och lugn och ro, och lite partyparty tack!

och till helgen skare bli 15-20 grader, JA GE HIT MED SOMMAREN NU!



jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

TÄNK OM JAG VA KHILEN OCH KHILEN VAR JAG

funderade på en grej idag, jag är inte typen som brukar filosofera speciellt mycket men idag slog en tanke mig, är impulsiva iniativ bättre en välplanerade tillvägagångsätt?
tex. när man ska köpa en ny tröja, och så hittar man en sådär precis direkt, och så tänker man "fan va snygg, den vill jag ha", men så börjar man tänka och prova och tänka "är den här värd det eller inte, är den här verkligen snygg" och blablabla... tillslut så slutar det med att man går och tänker och väntar i några dagar, och oftast blir inte köpet av, eller så blir det det. oftast för mig så blire inte det. är det egentligen smartare att slå till direkt innan man börjar tänka efter och chansa på att det faktiskt blir av? likadant med alla val här i livet, är det dumt att gå och LETA felen på saker och ting? eller borde man chansa mer, det kan bli bra det kan bli dåligt, men HEY om du inte chansar får du aldrig veta? är det verkliegn bättre? njaa.. ska nog bli mer impulsiv igen!

nog med det där filosoferandet, eller hur det nu stavas! den här veckan har varit pain&slapp på samma gång, två prov, eftersom jag är så SMART och väljer ett av de svåraste indivduella valen man kan välja, men HEY något som man tycker är intressant måste man väl välja, allt är inte lätt så äre bara!

bara en liten filosfieringsfråga till, hur långt är man beredd att gå för att inte mista någon? när man aldrig får något gensvar längre, det mest spårade är att jag inte ens vet vad som hänt? VADFAN HAR HÄNT? bara fucked up...

har jobbat två dagar den här veckan, och ska även jobba lördag, söndag. jobbigt men ja den där kosingen är väl värd det kanske! dom ville att jag skulle jobba ikväll med, men HÄR sa jag STOPP! framförallt för att tjejerna ska komma hit och grilla och röka lite vattenpipa ikväll och festa lite ikväll, men OCKSÅ för att jag aldrig sagt nej till jobbet och tyckte verkligen det var dags nu!

stort plus till en av mina arbetskollegor igår kväll, dina ord värmde mycket, för jag var nära att explodera av en viss persons ord. CRED till dig!

neej nu ska jag nog ut i solen och ta mig en välförjänt ciggarett innan jag fortsätter att "städa" och fixa inför grillningen. hoppas till gud att någon av er tjejer är en riktig grillmaster, för jag är helt LOST i det dära.

danne till lotus ikväll, varför är livet så orättvist? jaja här ett urklipp från "tänk om" här av SNOOK-DANNE:

Tänk om jag va Kihlen och Kihlen va jag,
med tanke på hans sno(o)k skulle min största fiende va USA.
Kihlen är det du eller jag som jublar di har, strular me stars,
kallar brudar vi gör, räknar strulen vi har.
Tänk om vi är samma människa, tänk va läskit va,
två Danne och en som ser ut som den andre.
Tänk om, tänk om
Vem är egentligen Danne?


jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia