Hej igen kan du chacka en drink (drink?) och hon ska vara mognare än oss

nu var det klart, överspelat, över, finito BORTA! "helvettes vecka" som vi så starkt kallade den. Alla jävliga prov är nu över(för åtminstonde till lovet), alla jobbiga inlämningar över (trodde vi ja! 3 till nästa vecka), allt skulle vara klart och avslappnande, nästa vecka skulle va chill tills vi på torsdagen gled i väg till alperna utan några problem eller last i bagaget! njaa, alltså jag skulle nog säga att vi var lite väääl optimistiska där. Men who can blame us? Vi har liksom tusenmiljoner olika possitiva känslor i kroppen och är heelt övertaggade inför det som ska bli "vår absolut bästa resa någonsin". Så som fronda så jävla sant säger "Fokusera på festen och skit i besvären". Ja varför se problem när man kan tänka på att om sex dagar är vi verkligen där, som vi längtat ändå sen i slutet av hösten och varje dag sagt "nu är det fan inte långt kvar", joo då vare långt kvar, men tjejer NU kan vi säga det utan att ljuga, visst är det underbart? mer än underbart.. HAHA folk kanske tycker vi överdriver om denna resa, men grejen är den att "allt blir vad man gör det till", och tvivla inte en sekund på att det vi INTE kommer göra det sjuuuukt värt!

Nej, jag känner mig inte stressfri, avslappnad och tänker "nu är allt över", men det spelar ingen roll, för just nu är det ingenting som kan förstöra denna resa, absolut ingenting. jag vet att det är ett jävla tjat om alperna just nu, men heey så är det, när man slitit häcken av sig på jobbet för att få ihop fickpengar nog. och imorgon ska vi planera alperna, lite internt "roommate"-möte, vi ska planera våra "missions", hur vi ska lägga upp veckan, jo krogarna där öppnar liksom klockan 2 på natten och stänger 6 på morronen, så jaa vi kommer va slitna på mornarna. Sen ska vi köpa mat också, en jävla massa konserver& nudlar! (ju mer pengar åt krogen). och så självklart en limpa anna (NEJ FÖRLÅT menade lingongrova såklart killar!) vi ska ha vårat lilla möte över en lunch på cupido.

171641-6  171641-7
sofia nickan anna alexandra, alperna-möte imorgon!


sen ska jag vidare och kolla ut en skidjacka, täckbyxor, pannband och hela fadderittan(luttanlambo). Så ska päronen(haha va länge sen man sa så) mina åka förbi och köpa de åt mig, tack hörrni!

jaja åter till IDAG! idag vare snabba puckar med annonsen på psykologin, jag nickan och fian var hyperstressade och peppade varandra till tusen i två timmars skrikande "MEN KOM IGEN NU TJEJER, FOKUSERA!!", "HÖRRNI NU JÄVLAR TÄNKER VI", "SKÄRPNING, NU MÅSTE VI SKRIVA", VI KOMMER INTE HINNA!!", "JOO DE ÄR LUUUNCH" haha, alla andra satt typ och skratta åt vår hyperstressade konversation medans de satt lungt förbereda och  nästan ´helt klara och chillade. VARFÖR ALLTID VI I SISTA MINUTEN? äsch de är en del av min livsstil ju...

jaja efter vår korta men slitsamma dag, åkte jag, malin, dille, andrea & minna ner och lunchade på riffifi, och skulle planera våran idrottslektion nästa vecka, vilket gick både effektivt och jävligt trögt, eftersom vi skrattade vad någon än sa, haha kaos! men efter ungefär två timmar av planerande, så ringer anna så träffas vi och gick runt och kirrade lite alla hjärtansdag presenter till philip, jag måste säga att jag är en jävel på stilråd där. lite kul och omväxlande att kolla på killkläder faktiskt! sen efter en galen shoppingrunda, förtjänade vi en kaffe på storken. så vi gick dit och samtalämnet blev snabbt, jo men gissa vad: jo du har rätt ALPERNA! och lite hårfärg också! sen gick vi ner och träffade PhiLLYFjooNGe (jo jag insisterar att kalla honom så, eftersom alla andra philip smeknamn är assecoerade med andra), du får helt enkelt leva med det philip. Till phillyfjongs besvikelse hade jag faktiskt klätt mig varmt idag. förlåt att göra dig besviken, men din skjorta va den snyggaste på länge! anna du har så bra smak älskling!

Dom väntade med mig på min buss, och sen tog jag farväl om THE LOVEBIRDS och tog 20an hem, väl hemma möts jag av två GLADA föräldrarar, vilket var förvånande men lite sköönt! dom hade försökt sig på att göra en "anna-skipper-måltid" (jo, i den här familjen har vi blivit besatta av anna skipper). sen pratade dom att jag ska köpa skidjacka osv. imorgon, ja jag bara tackar och tar emot! nu blir bara problemet att hitta en perfekt en, liiite svårare när du heter kräsen i mellannamn! men de ska vi nog kirra faktiskt. "ja ingenting är omöjligt" som gunde svan säger.

efter det gick samtalet över till att mamma hade pratat med inger om att jag ville färga håret brunt (jo jag överväger saken, och JAG VET att de är riskabelt, behöver ingen påminnelse), hon hade sagt att de kommer bli grått efter ett tag, men jag ska ringa na imorgon och boka en tid, herregud om carolina gynning kan göra de med sitt platinablonda hår, så fan kan jag göra det!

sen ringde jag andreas, och sa att jag inte kunde jobba när jag är i alperna, har TRE pass då, han blev lite irriterad och snoffsig som bara andreas kan bli, men ÄSCH han förstod, och "det kunde ju inte du veta" har jag fått höra ända sen jag började, härlig ursäkt som jag får ha till min fördel till och med TVÅ MÅNADER efter jag börjat, men tack andreas, att du kirrar det hela åt mig! även om du kind of a ASSHOLE ibland, men heey jag diggar dig ändåå! dock måste jag jobba på ONSDAG, och vi åker på TORSDAG, hur ska jag palla trycket... äsch kör åter igen en gunde "ingenting är omöjligt"!


Pratade lite sofian i telefon nyss, hon ska till LOTUS ikväll, och jo vilka ska vara där om inte SNOOK!!! jag börjar nästan grina så avundsjuk jag är. nej livet är lite orättvist ibland, enligt min mening.

men för min del ikväll då? jaadu, om en timme sa alexandra att jag skulle ringa henne, och gå ut på promenad, jo hon är nämligen i sunnersta på något festfirande, och det är ju inte SNOOK på lotus, men det är tillräckligt mysigt för att jag inte ska tacka nej precis...

Ska väl ta på mig något anständigt, och inte jackla runt i mjukisbyxor, men vet ju aldrig vad kvällen kan erbjuda lite senare in på småtimmarna..

HA EN TREVLIG JÄVLA KVÄLL NU gott folk.

avslutar med denna braiga snook låt, "mogare än oss"

Alla gnäller om mansamhället till västerländsk
Alla gnäller om andra länder på Resedens
vad hänt med det här landet där man röstar så gärna
på kampen om bröst framför hjärna
En anorektiker spyr på sin veckorevy
Hon stödjer förtryck hon e sexton och vis
hennes ekonomi är whak men hon hitta ett leg
Söker identiteten bland killar med skägg

Hon kysser vänninan för att få snubben att titta
och tar honom hem, dags för stubben på fittan
morronen efter fixar hon disken i g string
och snackar med snubben om diskriminering
för visst e det en mening att hon e mognare än oss
För hon har blivit skolad på Kos
där hon lärt sig att leva och slå klackarna i taket
och klaga på männen och patriarkatet.

Lilla gubben å fatta din deal (shit!)
nu har du förlorat förstås
Hej igen kan du chacka en drink (drink?)
och hon ska va mognare än oss


jag gör min grej, mer eller mindre bra
                                                                        sofia


DÄR VISSA GÅR PÅ FRISKIS OCH VISSA PÅ TJACK

gjorde om lite i bloggen. Ny Bakgrundsbild, eftersom den blåarosbakgrunden är så sjukligt ful. Blev mer personligt såhär. Bakgrundsbilden är från en utekväll med tjejerna. På bilden där inga ansikten skymtas har vi anna liss, ebba, anna vk och min arm. Sen lag ju upp fyra bilder där uppe, bara lite spontant sådär, lite bilder jag gillar, eller ja mest symboliskt, eftersom det beskriver min livsstil något. bild ett, älskar att festa med tjejerna. bild två, helt besatt av sex and the city. bild tre, kihlen i snook, SNOOK måste ändå alla älska? bild fyra, hade tänkt att lägga in en bild på veckorevyn där, men passade inte in riktigt, så de blev en till festbild, skålning hemma hos mig, bara ebbas fejja som syns där i bild.

Har precis suttit och gjort klart en annons med nickan. Om DKNYs parfym "Be delicious". Sen har jag haft två prov idag, och ett igår, fyihelvete (jo, det är min blogg, jag FÅR använda sånna ord) vad slut jag är. Så nu ska jag gå och sova, skönt att vi slutar 12 på fredagar iaf, och idag är det officiellt en vecka kvar till alperna, snart bara sex dagar! mer taggad än någonsin.

Ska nog tvinga min faaary att åka och köpa skidjacka, täckbyxor, pannband& hela kittet imorgon, börjar ju minst sagt bli DAGS för det. Sen ska jag planera idrottslektion med malin, dessie, andrea osv... imorgon också, och sen umgås med anna&philip, sen får vi se avd som händer under kvällen? om jag blir kvar med the LOVEBIRDS eller om jag skulle dra i till LOTUS, för SNOOK ÄR DÄR! helt galet, vad jag vill dit och se snook. Men så är jag inte 18 år ännu, så det kan bli lite problem, är ändå väligt trött och slut och sjuk så skulle kanske inte ens palla om jag försökte komma in. Nej vi får helt enkelt se var kvällen leder mig, lite spännande att inte planera faktiskt...

171641-3
skulle vara värt att ett par arga vakter skulle skriva på en, för att få se er live SN - dubbel O - K


och det här som skulle bli ett snabbt&kort blogginlägg innan jag skulle sova, men ja, jag är ju som jag är.

jag gör min grej, mer eller mindre bra
sofia
 





171641-5


okej, jag vet att jag sa tredje gången gillt, och att jag faktiskt skulle uppdatera den här bloggen ofta, men heey jag kan väl skylla på att jag faktiskt har ett liv att leva också (haha, skulle jag ha ett liv?), nejrå men, har varit sjuk (ovanligt sofia, ovanligt), och sen den här veckan har varit full av pluggande till prov (skulle DU plugga sofia?) okej, det var väl lite lögn kanske, har knappt tittat på böckerna och imorgon är det företagsekonomi, jag säger bara som jag sa till alex idag, SO WHAT hur det går, det är bara en liten pyttesak, jämfört med hur jävla kul vi kommer ha om 7 dagar.

Ja, vi ska nämligen till Val Thorens i Alperna, Alexandra, Anna, Nicole och jag och sen 50 pers till.
Åka en jävla massa skidor, festa som aldrig förr, och bara ha det sjukt chill!

eller nej, sa jag chill? VI SKA RÖJJA TILLS VI DÖR! japp thats the spirit sofia, så skare låta.

och som nickan sa, taggad är ett fjuttigt ord om man ska beskriva våra känslor just nu, SJUKT LADDADE är vad vi är.

171641-4

yes dit ska vi, ja FAN vad vi ska dit.

sen vare ju så att det var OC idag också, och eftersom jag va så onödigt negativ mot OC i förra blogg-inlägget så ska jag faktiskt säga att de två senaste avsnittet har det repat sig REJÄLT! redigt bra idag också, liiite skärpning till summer där bara. sluta fjolla, vi vet visst att du egentligen ÄR en bitch, så snälla bete dig som det, och inte som en jävla bohem hippie!

dock STOR cred till ryan, som helt spontant, oväntat, vilt gick fram och tog taylor med storm, eller ska jag säga en het kyss. ryan börjar ju återgå till badboy-ryan ibörjan.

171641-5

han är bara fööör sexig när han är arg!

nej nu ska jag ta och ta tag i "GULLANS NÄRLIVS AB" och börja plugga lite företagsekonomi, varför är det här så typiskt mig, att sätta mig och blogga när jag har prov om nio timmar, och inte ens fått någon sömn ännu, ääsch KEEP UP THE GOOD WORK sofia, jaa gör sååå..