JUNI; JULI, AUGUSTI, FÖR ALLTING KÄNNS SÅ MYCKET LÄTTARE DÅ

LONG TIME NO SEE people!

jag vet att jag varit dålig eller ja rent ut sagt värdelös på att skriva på senaste tiden och inte de pga. stress eller ngt, utan pga. att jag njutit av att inte "behöva" göra ngt, utan göra de jag vill inte måste. okej jag har visserligen ängnat det lilla av sommarlovet vi haft till att work work work and åter work! men inkomst ger mer möjligheter i guess, så jag KÄMPAR på.

vi tar allt jag har att catcha upp från början, det har varit;

                                SKRAPAN-KATTE KAMPEN
det började med en förlust i dragkampen, kändes LITE pirrigt, men kände ända på mig att jag visste hur de skulle sluta, men man kan ju aldrig va säker när våra fantastiska gamla 3or inte va med längre, men självklart tog vi hem fotbollen, jag alex sofia malin andrea& elin va funktionärer så vi tog tid på 100meter 1000meter och stafetten!
vi var överlägsna trotts att vi blev diskade i en gren pga. en i publiken så tog vi HEM det för 10ende ÅRET I RAD!
för jaaa, katte katte kan inte vinna, och dom borde faktiskt inte ens komma nästa år, bara pinsamt!

image47


image46

sen vart det;

SKOLAVSLUTNING& STUDENT FÖR MALIN
det var 8 juni och malin skulle ta studenten, fyfan va hon va bra.
det började med skolavslutning på slottet, kl. 13, sen var det lite tal, sång och den blomstertid nu kommer.
det var varmt och sjuukt somrigt ute, och jag fick nästan springa ut i mina två meter höga vita sommarskor för att hinna ut innan malin som jag skulle ta emot, det var nästan svårare för mig att hitta mamma&pappa&robert&mimmi och hela släkten och malins skylt än för malin själv. men han precis ut innan henne, efter fem minuter kom hon med ett leende på läpparna, så kul att se en människa som står en så nära så himla glad och befriande. kan bara inte vänta tills min tår, ett år kvar, ett tuff eller skönt år? desvärre tror jag på det första. men DEN tiden den sorgen. för sen var det SOMMARLOV. eller ja nästan;

image54
älsklingssyster tog studenten

image55 
ROBERT&MIMMI + grabbsen

image56
FYFAN VAD DU È BRA!

måndag - tisdag
dom två sista dagarna i skolan, HEEY folk har blivit galna, varför inte sommarlov när det är skolavslutning? nej det är ju nått fel där uppe på vissa. jaja, hade en sista lektion då jag hade lust att verkligen SLÅ min lärare, har aldrig känt sån frustration mot någon eller hjälplös, ville bara banka vett i skallen på na, men inget kom fram, bara ett stort VA? jaja, gick vidare, sista dagen tisdagen, det var fika&kubb med klassen;

image50      image51

image52     image53

sen har det varit sommarlov och en jävla massa jobbjobb, sen har tjejerna varit här på lite tjejmiddag;

image57
alexandra& nickan

image59
nicole sofia & sabbe

sen har det varit work work, bio "hata göteborg" med hunken andreas karoliussen, lite chill med ebba, fia, nickan& paulina.

image60

"EVERYBODY SAY FITTA!!" så jävla roliis film!

jaja, nu äre jobb och sen sjuss av världens bästa chef till tågstationen imorgon, för midsommar ska firas i leksand, ska träffa anna&fia i gagnef eller så kommer dom till leksand och festar lite,
nu är jag slut av all catch up och skrivande och infogande av bilder, GLAD MIDSOMMAR FUCKERS!

over and out - sofia


DU GAMLA DU FRIA DU FJÄLLHÖGA NORD

6 juni, och allt vad det innebär. nationaldag, mammas födelsedag& en ständigt SOLIG-dag, så har det varit varje år och kommer förmodligen alltid vara, 6juni är så predictable (fann inget bättre ord på svenska). man kan alltid lita på 6juni helt enkelt, för idag ska bli en BRA dag, en dag att minnas och framförallt en dag där det verkligen är SOMMAR på riktigt. det har ju varit soligt ett par dagar nu men jag har inte kunnat njuta av de på samma sätt eftersom jag haft den där helvettesspanskan hängande över mig, nu är den gjord, ett IG väntar, och det är inget snack om saken den här gången, det gick inte bra och det blir ett ig, skönt att vara förberedd i vilket fall, men även om jag inte är ett geni så trodde jag aldrig för några år sen att jag någonsin skulle kunna få ett IG, inte ens ett G stod sådär nära på värdskartan. jag saknar min motivation, ge mig klass8an-motivationen igen! men jag kör en dålig lögn för mig själv som man gör inför varje ny termin "jag ska kicka ass nästa termin så de är luuungt"!

image44    image45
6juni, 2006 precis som det ska vara!

vi kör på den, idag har vi i vilket fall grattat mamma, hon fick en hamock, hur fan stavas det? jaja, ni vet en sån där ute-soffa som gungar i vilket fall. Sen en stort salladsfat och blommor som jag&fari kirrade igår faktiskt.
appropå gårdagen, hade malin(storasyster) studentskiva, jag hade bestämt vilket klänning hon skulle köpa och sminkat och stylat henne, jag tycker hon va STÖRTHET(gud vad jag aldrig säger så)

image42  image43
älskar henne storslaget ibland alltså, men ibland så.. något mindre!

åter till idag, 6juni varé ja. Den här dagen är den enda dagen vi i sverige faktiskt FÅR vara lite patriotiska utan att vi är rassister. no offense men jag tycker inte man är rasist och hatar andra för att man bär en svensk flagga på sin tröja eller har nationalsången som ringsignal(jo det var faktiskt en klasskamrat till mig i 6an som hade det och blev anklagad för att vara rassist. Han själv var från sydkorea och inte heller han speciellt "super-svensk". Jag tycker ibland att det ÄR de som inte känner sig accepterade som gör det till en grej att det är en ful handling mot dom som inte "är" svenskar. Men hur ÄR man svensk då? Vissa anser att man bara är svensk om man är född i Sverige och har svenska föräldrar, men hur blir det då med om man har en finsk morfar? faller man plötsligt ner på "svensk-skalan" då? Eller är det så att man är svensk bara man bor i Sverige? Men hur blir det då om man bara bor här i ett år? någon månad? var går gränsen? byter man nationalitet för varje nytt land man bor i då? Nej, det där med vem som är svensk eller inte, det är inget en person kan gå in och bestämma, det är en uppfattningssak hos varje enskild individ, jag lämnar det där, det är inget jag tänker ta ställing i faktiskt.

Däremot skulle jag vilja säga några saker som för mig är TYPISKT svenska; midsommarafton, min ABSOLUTA favorit-tradition, okej heey jag älskar julen, men midsommar, det är något med mig och midsommar faktiskt.
med midsommar ingår ju sånna svenska saker som; köttbullar, sill, prinskorv..osv..
vår flagga, gul&blå, vem blir inte alldeles varm i hjärtat av att se den vaja uppe i det blå, serre det är himmelskt typ.
svenskalandslaget i fotboll, finns inget jag är mer stolt över eller följer med en sån spänning, jag blir ARG, skriker, är galen, blir GLAD, skriker, är galen! jag skulle inte kunna vara oberörd av en match.
och sist men inte minst det som ger mig mest rysningar och som gör mig mer stolt att var svensk än något annat, NATIONALSÅNGEN, ååh då säger jag till dom som anser det vara rasisiskt SCREW YOU, jag älskar mitt land, och kan inte vara mer stolt över att vara född i detta trygga, rika, lagoma land i ALLA sorters vinklar och kanter, fan man borde vara mer stolt och bara GILLA LÄGET!

over n' out
 (ps. jag gör min grej - mer eller mindre bra, you know it)
sofia

psds2. ni kanske märker att jag bröt mitt snook-tema i rubriken, tänkte köra på det nu, fri text.