Ironi kan vara den bästa medicinen ibland, faktiskt


There's always two sides of every story

Här sitter jag frisk som en nötkärna. Eller inte. Jag är inte frisk utan jag MÅSTE vara frisk. Kan inte missa en enda dag på jobbet till så imorgon så är jag back on track så att säga. Inte hjälper det ju heller att jag hade pumps på mig i snön när jag gick mot bussen i natt. Hade varit på en jättemysig middag hos Ida. Jättegod mat och trevligt sällskap. Kan även konstatera att det här är min första alkoholfria helg på...? Jag minns inte när ens! Imorgon ska jag klä på mig sjukt mycket kläder och gå en promenad i snön. Jag är verkligen en riktig vintermänniska. Jag älskar snö, jag älskar att åka skidor, jag älskar mörkret, jag älskar myset helt enkelt! Sen kan jag ju säga att allt är sina hårfina gräns, och jag är faktiskt en av dom som gnäller på att snön måste försvinna när våren börjar närma sig. Men just nu känns det mest..tjaa, mysigt helt enkelt.

Har varit på IKEA, Chili och Gränby idag med rebecca, annika och elin. När jag och rebecca skulle köra hem så såg man inte ens vägen. De va sjukt obehagligt men ja.. vi lever!

Så går det när man försöker sig på en normal dygnsrytm

Jag vaknade 06.25 imorse. Observera klockslaget. En grej om jag hade haft ett 9-5 jobb som den normala befolkningen har, men nej jag börjar 17.00. Vilket betyder att jag fick panik, och försökte sova om i flera timmar, när jag tillslut lyckades så var någon jävel (läs: Rebecca) som ringde hela tiden. Så nu sitter jag här och väntar på att bussen ska gå, vi ska tydligen ner i kylan på stan och fika. Om inte nu någon seg jävel (läs: återigen rebecca) missar bussen. Ciao!


Det är när man hittar bilder som dessa som det har blivit några glas rosé för mycket



Ibland får man bjuda på sig själv, jag har ju i alla fall snygga vänner!

Vi har som sagt hos Rebecca och körde "Jag har aldrig.." och sjöng Singstar. Tills vi tillslut efter många omvägar kom fram till Birger och träffade Sofia, Ida, Anna, Ebba, Sabbe och Stina. Vi dansade, minglade (speciellt jag) och gick tydligen loss på Rosét enligt mina kvitton jag hittat lite överallt i fickor och väskfack.

Jag var tydligen jävligt blödig och öppen igår också. Hade deeptalk med någon okänd kille om kärlek och pojkvänner/flickvänner. Vi pratade med varandra som vi känt varandra hela livet. Lite som att åka buss i Sydeuropa.

Börjar likna en rutin snarare än "någon gång då och då"



Sitter med ett nyinköpt franslinne på mig och dricker rödtjut. Väntar på att Andrea ska komma förbi så vi kan ta oss till Rebecca på lite förfest. För att sedan dra oss mot Birger och träffa resten av tjejerna. Hoppas ni får en trevlig kväll så "ses vi i dimman" gott folk!

Vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit

Alltså, om du tänker efter så finns det två olika sorters människor omkring dig. För att vara mer exakt kanske egentligen 3 olika sorters.



För det första finns de dom som får dig att tänka framåt, alltså på din framtid. Dom som får en att drömma sig långt bort, som får en att hoppas på att allt BLIR så perfekt som möjligt längre fram i livet. De är dom vännerna man hela tiden pratar Framtidsplaner med. Ni känner säkert igen precis vilka det är och hur era konversationer oftast lyder; "Vad ska du göra nudå? Börja plugga eller?" "Jaduu, jag är inte helt säker, men jag tror jag vill ut och resa och sen börja plugga journalistik och sen flytta till New York och sen bli svinrik och sen hitta den perfekta mannen och sen få den perfekta familjen...." osv. osv. Ni vet dom vännerna man kan sitta och älta om hur mycket man ska hinna med, att man ska rädda alla barn i afrika och hinna med sin karriär som filmstjärna samtidigt, ni vet dom vännerna som man genom sitt planerande missar själva actionen.



Sen finns det dom som man lever i det förflutna med. De är oftast gamla vänner man fått upp kontakt med igen, eller som man träffar på av en slump. Dom man ältar gamla roliga minnen med. Ni vet.. "Kommer ni ihåg den gången vi satt på ditt rum och shottade för första gången och sen gick ner på den där utomhusfesten och snusade baksnus och sen hånglade du med Kalle och jag med Johan?" eller för all del "Kommer du ihåg Kajsa-Greta, du vet historialäraren som aldrig rakade benen och som hade världens jobbigaste röst som alltid stötte på dig?" Ja men ni hajjar grejen. Dom som vi aldrig går vidare med, dom som vi bokstavligt sett lever i dett förflutna med.



Sen har vi den tredje och sista kategorin kvar; Dom som lever i Nuet. Här kan vi sätta in min bästa vän direkt. Visst vi tänker tillbaka på lite gamla minnen (då främst vad som hände förra helgen när vi var ute). Och visst vi kan planera framtiden (men återigen, då handlar de oftast om vart vi ska gå ut nästa helg och var vi ska förfesta innan). Vi fastnar helt enkelt inte i drömmar, varken framåt eller bakåt i tiden. Vi lever i nuet. Det är inte viktigt för oss vilka vi hånglade med när vi var små och oerfarna längre. Vad vi ska göra nästa sommar eller jobba med i framtiden står inte heller på top10 av våra samtalsämnen. De har jag andra vänner för.

Ni förstår vad jag menar (förhoppningvis). Vi har olika vänner, som fungerar olika och som  vi har olika synsätt med. Eller?


Som man bäddar får man ligga



Slut på daltet!
Nu kommer ren och skär sanning. Timmar har gått, dagar har gått, för att vara exakt en vecka och två dagar har passerat sen jag officiellt gjorde mitt liv svårare för mig själv. Ja, jag skämde ut mig helt enkelt. Ingen idé att linda in det i sammetspapper, utan bara deal with it. Meeen (som Tony Irwing skulle sagt) jag har fått bita i det sura äpplet och faktiskt tagit konsekvenserna. Jag tror nog aldrig jag varit så mogen i hela mitt liv. Jag tog den svåra och vuxna vägen.

Dääremot har jag tänkt (mycket) på en sak. Det är ingen nyhet, snarare ett evighetskonstaterande; När man fått det man jagat, vill man inte ha det längre. Menmenmen, den stora frågan är; Varför?

Min teori; När man gått skapat sig en bild av hur grymt det faktiskt vore att få en speciell person, så tror jag ens förväntningar gjort det omöjligt för personen att leva upp till den bilden. Därför blir det helt enkelt inte intressant längre, hur jävla mycket man än ältat om att personen i fråga är perfekt. Det bara poff, spricker som en ballong.

Förövrigt så har det varit Farsdag idag. Jag bestämde redan för en vecka sen vad jag skulle ge. Jag kom på idén (helt enkelt, jag hörde de på radio) och tänkte; Materia är Materia! Upplevelser är Bättre. Såå, jag bjöd pappa på bio; rättare sagt Bond, James Bond. Värd att se!

Imorgon ska jag börja läsa en kurs på Universitetet. Visserligen en 7,5:a som alla andra som vill ha kårlegg. Men ändå, de känns lite vuxet faktiskt. Kommer dock dröja innan jag får kårlegget eftersom jag inte fått mitt antagningsbesked än. Men jag närmar mig, jag närmar mig!