JAG ÄR EN SJUNDEDEL BRA, SEX TREDJEDELAR ÄNNU BÄTTRE

SARAH JESSICA PARKER, vilken tjej.
image39

en hel långhelg har passerat, och jag har faktiskt gjort lite nytta. eller ja nytta och nytta, men har gått på två rättegångar, en bedrägeri och en misshandel som faktiskt hade ägts rum på självaste lotus. Var iaf mycket givande och roligt att observera, har ju aldrig varit på en rättegång tidigare och var nu tvungen att göra de eller skriva en annan uppgift till rättskunskapen, hm jag borde nog som min far sa, bli jurist.
Fast då krävs de ju dom där betygen också, MVG rakt igenom i princip, och har väl aldrig varit så långt ifrån det som jag är just nu. sorgligt men sant. Blev faktiskt lite stolt över mig själv som tog tag i att göra lite skolarbete på självaste lill-lovet. Cred där. Sen begav jag mig på en shopping, åååh vad man kan bli lycklig av lite nya grejer, sjukt egentligen, men så jävla bra.
image41       image40
köpte bland annat dessa söta skor

sen blev det en ny armygrön jacka från h&m, ett gult linne från MQ, ett par vita tyg seglarskor och lite småkrams.
Sen har jag även jobbat lite grann, stressigt och mycket folk var det men soligt och skönt väder.
Sushi har även ätits, åh denna goda mat borde GES TILL ALLA.
"SUSHI FOR THE PEOPLE!!" definitivt.

NY vecka var det idag också, måndag, vaknade med en enorm tandvärk då jag har en tand som växer upp i gomen, om det nu är en tand, helvetesont gör det i vilket fall så skippade företagsekonomin och kom lagom till lunch där tjejerna väntade. Blev lite presentutdelning, inget speciellt men kände att dom förtjänade de efter mina deprisiva och suriga beetende på senaste, och dom har ändå ställt upp och varit BRA vänner.
hade bränt en skiva till alex, med en massa gamla hiphop godingar, blev ett läppglans till sabbe (passade ju bra till tjejen som ALLTID har sitt läppglans kärt), och ett halsband till fian.
Hade även planerat att ge nicole något men hon var sjukis :(
KOM tillbaka, vi saknaréj, även om de bara gått en dag så saknas den där nicole-spiriten!
jag är så glad att jag har er tjejer, särskilt på senaste tiden, ni är guldklippor som ALLTID ja då menar jag i ur och skur ställerupp på ett eller annat sätt. och alla tjejer SÅ olika, så vi kompleterar varandra på nått sätt.

skulle likna oss med sex and the city-tjejerna carrie, miranda, samantha och charlotte + en till då. SÅ olika men har så mycket att prata om och har kul tillsammans. Alla borde ha såna tjejer i klassen.

sköndag, förutom svenskan som var så tråkig med upplysningen, men iaf så fortsatte det med rättskunskap, då jag, mona, elin& kathya fick läsa på om jämnställdhetslagen, tacka gud att vi fick en sån lätt lag.
blev lite påläsning och sen blev de 20an hem. Mamma hade lagat jättegod middag, salladsförrätt och allt, tack mamma! och sen min pappa då, söta rara han sjussa mig för att lämna tillbaka the holiday som jag hyrde igår, underbart bra film, SE DEN! och jude law är världens HUNK, så värt!

neej, nu ska jag ta en prommis med malin och sen läsa lite VR och somna in till sex and the city kanske?

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

OM NI VORE JAG SKULLE NI VARA BRA MEN OM JAG VORE NI SKULLE NI VARA SKIT, SHYSST ANALYS ELLERHUR?

är så trött på folk ska särbehandla folk, visst självklart alla har olika förutsättningar och borde väl bedömmas och ses från vilka vilkor man har, men samtidigt varför ska en person ha, bättre förutsättningar än en annan bara för att "den har det svårare", jag anser att alla människor har olika svårt med olika saker, och drabbas olika av detta faktum. Dessutom går det där i omgångar, ingens liv är perfekt och alla borde faktiskt få samma chans även om man har det svårt eller mindre svårt för tillfället. Detta låter kanske elakt och dumt, men om man har en människa omkring sig och nära sig som faktiskt har lite svårare för saker och ting, och man själv egentligen har bättre förutsättningar för att klara av vissa saker så BORDE den andra personen klara av det bättre, men är så trött på att särbehandlas bara för att... 

image38
helt sinnes hur jag saknar dom där två veckorna, har väl aldrig varit så lite intriger, så lite osämja, och så fullständigt uppenbart i vår familj, saknaré!

         Man kan inte bara ge en person vad den vill ha bara för att den har de svårare, hur ska den då lära sig att leva i verkligheten? alltså det är svårt att uttrycka det här på ett fair sätt men som en av mina lärare sa en gång, PRECIS så känner jag faktiskt. Det var nog den enda läraren som faktiskt såg igenom mig, och som såg det där som brast i mina skolstudier, just att bara för att jag alltid klarat det så bra, och att andra i min omgivning inte gjort det pga. av vissa hinder, så förväntas jag också klara allt mycket bättre, det är helt plötsligt inte bra för MIG om jag skulle få ett VG, men det är en enorm sensation och uppskattning runt dom människor som inte förväntas få det. missförstå mig inte jag tycker det är bra att dom här människorna utvecklas och att de går bättre för dom, absolut, men är det rätt av en person att ställa högre krav på en människa som faktiskt HAR bättre förutsättningar, än en person som inte har? kanske.. visst men de är nog dom där kraven som gjorde mig trött på att faktiskt försöka! som gjorde att jag föll i en svacka som fortfarande inte repat sig. Just för att jag förväntades göra så bra ifrån mig, så ville jag inte göra bra ifrån mig.
Jag gör ett exempel här med skolan, men så är det med allt egentligen, om man alltid förväntas vara den personen som faktiskt SKA klara av allt, fixa allt, göra allt, blir man tillslut trött på det och det blir en helt annat utveckling... det är i ivilket fall min teori.

FYIFUCK vad skönt det var att få ur sig det där! nu släppte mitt agrestionsutbrott jag nyss hade i telefon med en av mina nära&kära. jag är en egen individ, och JAG har faktiskt den rätten att bestämma över hur mitt liv ska se ut, så länge de inte skadar någon annan, så varför vill du ta den rätten ifrån mig? neej, SÅ pass stark är jag att jag säger ifrån i det fallet i alla fall. NU är det stopp, dags att sluta vara vek, och återgå till att vara MIG SJÄLV. det var länge sen jag faktiskt kände mig som mig själv, på den senaste kaotiska tiden. svårt att hitta sig själv bland allt trassel och skit som varit fram och tillbaka.

dags att återgå till "optimisst, javisst!", för det är faktiskt den jag ÄR. istället för att vara pessimist som man faktiskt skulle kunnat DÖPT mig till på senaste tiden.. nej hemskaste tanken är den tanken på att inte kunna vara sig själv.. TOTAL vändning väntar!

så nu lite possitivt, imorgon blir det rättegång, inte jag som ska vara med, utan jag ska observera, tillhör min rättskunskaps-kurs, och jag har alltid velat gå på en, så imorgon är det jag&malin som sitter bänkade på tingsrätten, sen blir det eventuellt en liten shoppingtripp till stockholm, trevligt trevligt!


UPP Å HOPPA NU, SITTER DU BLIR DU JU TJOCK OCH FUL

GIVE IT UP FOR 15 MAJ, den officiella SOFIA-dagen!

image37 
borde iofs ha med sofia kolam på ett hörn där med, så grattis sofia! och sen var det ju så att det var 15maj igår, vet inte varför namnsdagar har en sån bigdeal i min hjärna, men jag gillar att jag har någon dag som är lite "min" under sommartiden, eftersom jag fyller år i december.

igår var ingen bra dag, eller både ock, började med nationella i engelska, som gick åt H, delvis pga. av min sömnbrist, men ocks delvis pga. att jag helt ärligt inte lärt mig speciellt mycket engelska det här året. Kraven höjs och då måste även kapaciteten höjas, men nej, den ligget pretty much kvar på samma nivå som i ettan, sorgligt men sant. och just för att efter 2an kommer jag inte ha mer engelska, skönt men lite sorgligt, känns som jag hade kunnat lära mig så mycket mer. känns lite som man slarvat bort sin chans..
men sen var det i vilket fall en låååång håltimme, eftersom vi annars har en lång håltimme, och inte behövde ha några fler lektioner förs efter lunch, så vi gick och åt lunch, sen gjorde vi sabbe sällis i kioskpizzerian, där hon käkade pizza och vi hängde i ungefär 2 timmar!

jag ramlade inte ner för trappan den här gången haha, sen var det spanskalektion, min IG-varning ligger kvar, och allt hänger på provet nästa vecka! suger men ändå så bryr jag mig inte så mycket.  blir så ledsen när jag tänker tillbaka på tiderna där MVG var det enda jag fick på mina spanskaprov, när jag va bäst i klassen på spanska, bortsett från paulina, och sen i årskurs nio, går jag och kastar bort det. jag&thea bojkottade spanskan pga. KÄRA mrs.DIAMANT, åååh i blame you för det faktiskt, eller nej LOTTA rektor som sparkade de ENDA spanskalärare som faktiskt LÄRDE oss någon spanska. neej, skolan är långt ifrån perfekt, men man borde ändå utnyttja den när man har den i sina händer, för det är ju bara VI som tjänar på kunskapen.

ibland tycker jag att man kanske borde sluta klaga, främst jag själv.. för trotts allt, vi ska nog vara glada att vi ens har möjlighet till utbildning överhuvudtaget!

nu ska jag dra mig till flogsta och miss.liss för antingen GREY's eller TOPMODEL-final, återstå att se!
jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

VISSA DISSAR, MEN DESSA PISSAR VI PÅ, UTAN ATT SVARA, BARA GENOM FRAMGÅNG

ASHLEY OLSEN, så grym stil! mary-kate är väl inte helt fel heller..
image34
eftersom jag borde legat och sovit för flera timmar sen, och att jag har nationellaprov halv nio imorgon bitti så får det här bli ett riktigt kort inlägg. Hade sovmorgon till 12.45 idag, skrev lite shakespeare, sen hade jag lite rättskunskap, mitt ämne rakt igenom det där. två timmar långa lektionerna, och jag blir knappt uttråkad, nej jag tycker det dära är intressant faktiskt, en av de FÅ ämnen jag faktiskt tycker är intressanta nuförtiden. Åkte ner på stan och köpte nya solglasögon, jag gillarom skarpt! sen tog jag buss14 till jobbet, en ovanligt lugn dag idag, fanns knappt något att göra i de fyra timmar jag skulle spendera i serveringen.

image35
imorgon är det jag som går till guldfynd och köper en budget-variant av KJL's jordgubbshalsband, såå fint!

Gick mest och höll ögonen på en ensam man i kostym och portfölj, det kom många, men VEM var det? det är frågan haha..  sen hämtade kära faaarii mig. Sen dess har jag suttit och nätspanat. På en nedrans massa kläder, bloggar& smycken. Imorgon är det jag som tar steget och beställer, visst det KAN bli fel, men det kan också bli alldeles perfekt! man MÅSTE chansa ibland.. nej godnatt nu kära fuckfaces, NU ska jag sova!

ps. KOLLA IN TOPSHOP dom har en nedrans massa fint just nu DS.

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

MEN OM DU BLUNDAR MOT ALLT KOMMER ALLT BLUNDA TILLBAKS


så sant som det är sagt, bryr man sig inte om andra så bryr sig inte folk tillbaka heller. jag tycker vi ska börja bry oss mer om varandra, haha det låter klyshigt jag vet, men seriöst, varför snacka skit, inte "orka" angagera oss i varandra, varför inte ställa upp, för dom man tycker om? ibland blir vi för själviska, yes så är det.
snook till kungsträdgården på lördag, kanske vi ska dra oss dit? jaa jag tvekar inte en sekund!

image32  image33
Adriania Lima, inte bara snygg utan hennes klänning är to die for

nrj in the park dock, men jaja snook ska dit, de är huvudsaken! liten förkonserten inför peace&love kanske? lite uppvärmning, för det kommer bli grymt! joo minst sagt, med alla härliga artister.
för nu kan jag äntligen börja fokusera på sommaren, H-VECKAN är över, vi satt i sju timmar på café storken i torsdag och pluggade företagsekonomi, det blev många pauser där, men vi jobbade på bra där, vi är ett utmärkt plugg-team alexandran&jag. får väl bara hoppas man får ett G där då. mycket stor chans att det inte går vägen, men man kan ju alltid hoppas.

den här helgen har varit lugn, har jobbat både lördag och idag, och i lördags fyllde min älskade pappa 49år! sista året under femtistrecket. i mina ögon blir du aldrig gammal pappa, du är och förblir den där ungafriska själen inuti en äldre människas kropp i framtiden! haha ååh vad jag älskarej!

appropå 12maj, så var det EUROVISION SONGCONTEST, vilket jag numera skulle vilja uttrycka som ÅRETS SKÄMT, åh det är så pinsamt att en lesbisk kampsång går och vinner, seriöst vadfan har hänt? inte ens värt att kolla längre. säger som min kära kollega "det hade varit bättre isåfall om ukraina vann, för då hade de åtminstonde varit lite komiskt och kul", men neej en jävla ful kille/tjej går och vinner skiten. tack vare att ALLA östländer röstade på varandra! vilken jävla pakt.. alla östländer låg i toppen. haha ja herrecheeesus jag som skämdes lite för att skicka ola salo med sin nakna brynja och glitter/paljett halsband till finland, men nu kan jag nästan säga att OLA var den enda jag INTE skämdes för. jaaniii från och med nu tänker jag nog bojkotta den här tävling, tills den blir någorlunda seriös igen!

ny vecka nudå, nya tag, bara tre dagar, som SKA klasas igenonom :) det blir en helt ny kämparglöd från min sida!
dom här sista nya fräsha tagen som ska tas innan sluttampen!
och imorgon börjar vi dessutom kvart i ett, så ska dra mig ner mot staden först och shoppa lite, jo får lön på tisdag, och fick en redigt bra lön för en gång skull den här månaden! det ska firas!

nej godnatt nu gott folk.
jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

SLUTET ÄR TUNGT FÖR DEN SOM STUPADE UNG

I HOPE YOU HAD THE TIME OF YOUR LIFE!

stress, stress och åter lite stress, HEY det är vår vecka jag pratar om. helvetes veckan, hade opposition idag med robin om david&fredriks arbete om Polen, jag insisterar att man inte säger "Polskar", visst man kanske kan säga de grammatiskt sätt, men det låter ju jaa.. inte bra! men det gick rätt bra i vilket fall, vi var väl förberedda eftersom jag och robinjo satt typ hela natten dagen innan och gick igenom allt punkt för punkt, tills han helt plötsligt lämnade mig och gav mig hans lillebror i stället? så jag fick ta tag i det hela själv, men det där kirrade jag galant!
        
image30      image31
men komigen låt mig blir mrs.kutcher, shyyrraråå?

       jag och min kära medarbetare har ju haft våra duster under det här arbetet (vi var dom enda som inte fick välja medarbetare själva), men dock slutade resultatet, inte bra men faktiskt HELT okej, vilket jag inte trodde där i all hast och stress sista lektionen, när det inte utgavs snälla ord till varandra vill jag lova! men vi skyller på situationen helt enkelt, nu var det bara hem idag och börja plugga matte eftersom det är nationella imorgon, men efter vår otroliga friidrottsprestation under gympan, så var man lite slut och somnade direkt när man kom hem, eller ja efter man kollat på en beck--film med malin. sen vaknade man upp lagom till kl. 9, vilket inte var bra, eftersom de ger mig en ytterligare natt med plugg! efter den här veckan alltså, jag står för att jag ska fira med ett HALLELUJAH och lite champange, haha alltså matten kommer gå åt, ja skoogen? helvete? pick yourself, inte åt ett bra ställe i vilket fall! men jag ska försöka, ska träna upp mina matte-skills nu, för imorgon gäller det!

fyra timmar nationella, sen ingen lunch, direkt uppsatts om shakespeare, sen direkt företagsekonomiprovsplugg med alexandra, eftersom vi har FE prov på fredag! vill lärarana att vi ska få magsår eller? tydligen!

har haft så deppiga inlägg här på senaste, och jag har insett att vafan har jag blivit för en människa? som går runt och deppar för ingenting, neej skärpning! jag ska vara nöjd, man kan inte alltid ha allt liksom, och som en viss klok person sa, vissa har ingenting, och här klagar man för så ynka små saker! och som sagt, jag är egentligen så stark, bara att jag låtit min svaga sida tagit över för mycket, de är som jag har velat ta fram de själv för att jag inte orkar ta tag i allt samtidigt bara! neej "slutet är tungt för den som stupade ung", så skärpning!

den här helgen ska bli den bästa på länge, inte för att jag har några speciella planer, har bara bestämt det! seru jag kan va possitiv ibland :)

keep up the good work babes
för jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

DÄR, STÅR EN GRABB MED JEANS, SOM KOLLAT IN ALLT SOM FINNS PÅ FESTIVALOMRÅDET


är det såhär vi ska leva 26-30 juni, alexandra?

image26       image27

jaa, vi funderar nämligen starkt på att dra på peace&love festivalen i sommar.
främst för att snook kommer dit, men även pga. promoe, timbuktu&damn, the sound, backyard babies och ja hur mycket bra band som helst. och sen är ju aldrig festival fel.. lite lera kan väl inte va så farligt? HAHA.. skojaru! billigaste tältet från rusta lär det bli. jaja, skulle iaf inte sitta fel med festival& snook med en cigg i ena handen och en god kall öl i andra, och sjäälvklart en massa massa härlig sol& muusik såklart!
P&L, we will be there, just wait!

image28   image29
ååh ge mig lite sommar nu, sommarblond& en härligt underbar baksida!

"
Där, står en grabb me jeans,
som kollat in allt som finns på hela festivalområdet.
Där, står en rätt så känd recensent som
kommer att spy på efterfesten sen.
Där, står en chick som e jävligt söt me fräscha bröst
Danne tänker tight like a tiger
Där, står en jättetjock man i keps och rock,
han har varit här några år förut.
Där, står en snubbe som lever för rap
och tycker vår spelning är whack men han e glad ändå"

ja ställerupp hur låter en hund säg woof!
ställerupp hur låter en hund säg woof!
ställerupp hur låter en hund säg woof!
ställerupp, hu-hu-hur låter ni? skrik!


jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

MEN KÄNNER OSS FANEMEJ BÄST I VÄRLDEN, SÅ FUCK YOU!

jag är så sjukt glad just nu, haha, fick precis reda på att MATTE nationella är på torsdag och inte imorgon! vilken jävla lättnad, inte för att jag ens räknat ett enda tal idag, men för att jag precis åkte till skolan och hämta min mattebok, och skulle ha ångest hela kvällen för att jag inte räknat något, men HEY nu är jag glad som fan!

image25
så jävla grymt cool tjej. ashley olsen, man skulle ju inte banga på att va henne!

ska till och med göra lite företagsekonomi-uppgifter nu bara för det, haha eller nej nu ljög jag, men ska i alla fall läsa igenom david& fredrik's arbete om Polen. har faktiskt redan stryckit över lite av fel dom gjort med rosa. Förstår inte egentligen varför man ska sitta och kritisera andras arbeten som dom slitit ihop, och dessutom de här tråkiga arbetet, meen det ska väl visa hur bra man ÄR på att förstå och analysera ett arbete typ. jaja tycker ändå det känns taskigt, för man känner sig faktiskt dålig när någon säger dåliga saker om något man kämpat med. fast man måste väl lära sig, har lite svårt att få dålig kritik ibland, iaf när det inte känns dåligt för en själv.




ikväll är det PB som gäller, så sjuuukligt spännande, fuuck de är det inte alls, säsongsavslutning förra veckan, skit också, jag& nicole som sett fram emot det så mycket. JAJA, hinner väl med några extra mattetal då, HAHA! nej nu får jag sluta, "på tisdag ska jag flytta ut ur mig själv", gäller fortfarande. imorgon är det jag sofia emma johanna eriksson som är pluggisen längst fram i klassrummet med anteckningsblocket i högsta hugg, jaa FÖRSÖKA kan man i alla fall. 

vill ge lite cred till min älskade pappa klas, han är bäst, helt ärligt, en sån pappa borde alla ha. ställer upp i alla lägen, bryr sig, och är allmänt snäll och rolig, och så gullig nördig också, pappa då som har lite av en 50års kris, lyssnar på rix fm som en tok, dansar som en blandning av skoldisco i femman& dans på bryggan, tränar som en galning för att bli av med kaggen som faktiskt går väldigt framgångsrikt, ska göra en klassiker ytterligare än en gång, jo vansbrosiming, vasaloppet, lidingöloppet och vätternrundan! yeees min pappa på 49 år (fyller på lördag) ska göra det, och tvivlar inte en sekund på att han faktiskt KLARAR det, för pappa är sån, målinriktad och genomför allt han en gång startad, jo han har byggt vår pool, vårt uterum, vår carport, vår bod, vårt förådd, lagt alla platter, vart med och byggt hela vårt hus´en gång i tiden, renoverat badrummet HELT själv, bytt golv och jaa, renoverat hela huset i omgångar, jaa min pappa är våran egna lilla martin timell, fast ÄNNU bättre, och inte bara det han är en utomordentlig komisarie&utredare också, har jobbat ute med pistolen i handen förr, men sen övergick till utredare på våldsroteln, och sen familjevåld som han lämnade i fredags, och idag började på grovt våld. YES han kommer göra storverk där, det vill jag lova. och han hjälper mig med rättskunskapen, och HEY han är min pappa!
älskar dig i alla dagar och lite till..


ja sen är det inte så att jag hatar resten av min familj eller så men lite extra kärlek till pappa idag bara!

jävlar, de här som skulle bli ett kortinlägg, men jaja man kan ju inte lyckas med allt.
du vet väl att...
jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

TANKEN HAR VÄL SNUDDAT MIG, MEN ALDRIG ATT DEN NUDDAT MIG

älskar den här intervjun, haha vad länge sen, från deras första hultsfredsfestival.
dom är så jävla söta, och sköna, kolla själva;

http://www.youtube.com/watch?v=4q_sY8yIczg

(ni kanske undrar när jag ska sluta ha snooktexter som rubrik här i bloggen, jag säger då att jag slutar den dagen det inte finns sköna texter kvar, vilket aldrig lär hända, fast varvar ju lite med afasi& organism12 också ibland).

ska fortsätta mitt evighetspluggande, fuck jag har inte ens börjat, men SKA! 

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

jag skulle kunna göra det mesta, vad skulle du kunna göra bara vända ryggen som dom allra flesta? - sofia


JAG SAKNAR MEDVIND, NÄR FAN SA DET VÄNDA?

 
  image22    image24  image22 

trevlig middag hos alexandra igår, tjejerna i klassen  var där, nicole, sofia, sabbe&ida, och sen hannah, stina, millis, magda och jojjo, och så alex så klart! jättemysig middag på verandan, och solen sken för vår älskade 18åring! hon fick lite presenter av oss, lite av varje, bl.a. ett par sköna sugrörsglasögon, riktigt heta måste jag säga!
  nej men den tjejen är ju sötast till och med i ett par fula glasögon, hon gör allt fint!
blev grillad kyckling& klyftpotatis, och sen en jättefin jordgubbstårta, jag körde nästan helt nyktert, eftersom jag ändå skulle hem och jobba dagen efter, men delade en taxi med 6 av dom andra tjejerna ner mot staden.. dom skulle ut, och jag skulle ta el bus hemmåt.

 image23


somnade in till lite vänner, jag kan aldrig sova om jag inte kollar på vänner, sex and the city eller OC först, typ inställningssak jag vet, men heey så är det bara! inget jag lider av direkt såå.. har jobbat idag i alla fall, vääldigt lungt faktiskt, vissa arbetskollegor är ju inte lite sköna heller, och vissa skulle jag klara mig utan, tack!
nej, men matchade bussarna jättebra, så kom hem runt halv sex, sen bjöd min söta mormor anna på middag kl.6 så det bar av ditåt, och sen har jag&malin bara kollat på wallander (som vi sett tusen gånger).

nu är det snart sova, efter lite satc, eller kanske lite vänner. har ingen säng på mitt rum, neej den gick nämligen sönder på fyllan (OBS! inte min fylla). såå nu måste jag sova inne i gästrummet utan TV, KUL! haha nej men det blir en eller två avsnitt och sen lite gossipgirl-läsande, och sen SOVA! för imorgon är vi lediga och jag måste sitta med miljoner arbeten och inlämningar och PROV, fyifuck vad jag måste ta tag i saker. MITT RUM är iaf tipptopp nu, grundligt städat av mig igår, sjuukt bra sofia, cred till mig.

och cred till nicole sundberg, dina ord igår visserligen under alkoholens påverkan värmde enormt, tack!

men jag var glad idag, inga ledsna tårar, har tänkt lite påre, men tror kanske de börjar vända, men "man ska inte ropa hej före man kommit över bäcken" som man brukar säga, haha! neej nu är jag trött, godnatt nu babes.


"Kan inte gråta längre, har tagit slut på tårar.
Vänner för alltid, nu blir det till att klara sig själv"
Men utan dig brevid mig kommer livet sakna mening.
Jag saknar medvind, när fan ska det vända?
Ingenting blir bättre av att bara gräva ner sig,
kommer alltid bli varm i hela kroppen när jag
ser dig"

"Fuck allt jag sa, fuck allt som var bra.
Och skillnaden som går att se från igår till idag (yeah)
Det skrämmer mig jag kanske aldrig kände dig, jag känner ångest över att jag nånsin lärde känna dig.
Är du den här personen så förtjänar du fan ingenting, tusen chanser men de tjänade ingenting till"

känner bådeock samtidigt, men ska rycka upp mig, see you bitches!

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

OM NI INTE SAKNAR MIG NU SÅ HAR NI ÄNDÅ ALDRIG ÄLSKAT MIG


idag var det nationellaprov i engelska. skriv-delen, som brukar va det jag är bäst på. det är där jag sticker ut, medans resten mest brukar vara runt medelmåttet men idag fick jag inte fram ett ord! Jag brukar brinna för att srkvia om ett ämne sådär, och idéerna brukar sprudla, men idag, ingenting! tvingade fram 3 sidor och några rader.. men allt jag skrev var bara spårat och samma sak.. dåligt språk, dåligt ordföråd, kunde helt plötsligt inte ett ord på engelska. Vet inte om de är situationen som gör det eller om de är allt de här som påverkar mig.

Vi åkte ner och käkade lunch på cupido, jag, alex, nicole, sofia, lovisa och jojjo. Finns få saker som slår cupidosallad; bara kräftor& sushi typ!

sen gick vi och köpte present till alex, och det var då det bara kom sådär, varför ska de slå till precis när det inte borde, satt och grät på bussen hem, så pinsamt! jag kan inte hålla det inne, det går bara inte, jag mår sämre än jag utger att jag mår. försöker och försöker, mer det brister hela tiden. jag kan inte förstå att en människa som man älskat så mycket kan få en att må så dåligt och känna sig så kass. helt otroligt sinnessjukt.
du gör så jag tappar min lust och motivation till allt, bara gråter och gråter, känns så patetiskt, men allt känns så meningslöst utan dig. När jag satt på bussen hem såg jag att ett hus brann i sunnersta, HELA huset va övertänt, det var så läskigt och det brann så sjuktligt mycket! nu är bara skortstenen kvar.

Jag tycker så fruktansvärt synd om familjen som bor där, då jag vet vem sonen är, och har pratat med honom flera gånger, kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om vårt hus brann ner. ska alltid kolla en extra gång om plattången sitter i när jag går hemifrån från och med nu. Vet inte varför jag reagera så starkt på att huset brann, kanske för att jag redan satt och grät eller kanske för att jag känner mig som det där huset.. känns som jag brunnit ner och att bara skorstenen är kvar.. det är skorstenen som gör att jag forfarande lever.. men hela själen i huset brinner hela tiden.. och slutar inte! och det enda jag går och väntar på är en brandbil som ska komma och släcka mig innan det är försent. vet inte om den någonsin kommer hitta mig! men jag behöver den så mycket!

NOG om det, imorgon ska vi fira alexandra, älskade vän som fyllt 18 hela år igår! 12 tjejer ska vi bli som ska grilla hemma hos henne, och hejdundrande vad vi ska fira na', sen ska dom ut på BJ, alla 18åringarna, hoppas ni får kul tjejer, själv väntar jag "glatt" tills december!

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

ÄR DET SÅHÄR DET KÄNNS ATT VA LYCKLIG?

ibland behövs bara lite SEX AND THE CITY.
bara älskar den här bilden, på sarah jessica parker. synd bara att bildkvalitén är kass.

image21 image21 image21
SEX AND THE CITY
måste vara den bästa serien som skapats.
i sin kategori, för lets face it, vänner
är bäst när de gäller komediserie
OC
är bäst när det gäller kärleks/ungdomsserie
grey's anatomy
bäst när det gäller sjukhusserie
laguna beach,
när det gäller rika ungdomar-serie
och JA man får skapa egna kategorier, det jag menar med det här är att de nästan aldrig går att jämföra serier
med varandra, utan de är alla olika bra och dåliga på sina sätt.

men ikväll vinner SATC i alla kategorier, för det är precis vad jag behöver somna in till.
godnatt babes

och ni vet att, jag gör min grej -
mer eller mindre bra
sofia

NU SKA JAG ÄNDRA PÅ MIG, PÅ TISDAG SKA JAG FLYTTA UT UR MIG SJÄLV

vet inte om man ska säga att den här dagen var allmänt ovärd eller bara allmänt slapp, skön och chill? ovanligt att jag försov mig till spanskalektionen, fick verkligen ryck på mig själv i morse, men MIN JÄVLA MOBILKLOCKA ringer inte, ska aldrig mer ställa den, nej nu blir de minst tre väckarklockor imorgon bitti, jag SKA upp i tid.

sen vare matte, gick mest igenom snabbt och lektionen gick snabbt för en gångsskull, har väl min älskade ipod SOM JAG ÄNTLIGEN hade laddat att tacka för det. finns inget bättre och effektivare sätt att räkna matte på än att lyssna på musik samtidigt. man blir nästan taggad och då är det STORT haha. nej men sen då, gick och luncha med sabbe, dom andra två skulle plugga i skolan på lunchen. kollade efter alex också, men ingen alexandra sågs till :/ så efter lunchen, var de en och en halv timmes håltimme&häng i A-korridoren, heelt skönt men värdelöst, för att sedan några elever skulle ha teater-föredrag för oss, skönt, kul, slappt, men DEN HÄR dagen, helt onödig.

image20
grattis min isprinsessa, du är så jävla underbar och nu även myndig <3

men det positiva, bara två dagar tills helg.. och eftersom alla geografi, politik och internationell ekonomi lektioner nu mera går bort, så är vårt schema SJUKT mycket skönare.

har bestämt mig för en rejäl uppryckning inför sommaren nu, slutklämmen, alla slutprov, och mitt humör, all ork, nej de är MYCKET som behöver ta tags i, så "nu ska jag ändra på mig...." som danne-man sjunger så fint i lejonhjärta. kan ju bara säga att jag älskar dom där killarna, daniel& oskar, såg nyss en intervju med dom, haha finns inga skönare människor, nej jag bara rådiggar (hatar att använda ordet "digga" men finner inga bättre ord) deras stil, deras musik och ja hela dom!

och nu är klockan 00.17 och det är den 3 MAJ, och ALEXANDRA SVEDSTRÖM fyller 18 JÄVLA ÅR IDAG!

dagens låt: snook - lejonhjärta

NU SKA JAG SE PÅ SEX AND THE CITY så som jag längtat all day long, godnatt babes, imorgon är alex's day och jag ska försöka göra den lite mer speciell än en vanlig skoldag, FÖRSÖKA duger?

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia


ÄLSKLING JAG ÄR HEMMA NU

SNOOK TILL PEACE AND LOVE!
kan inte känna MIG mer lycklig än just nu.. så som vi har längtat, så som vi har hoppats, så som vi önskat! och så kom det upp på P&L's hemsida, lyckan var oändlig och så kom beskedet "det har blivit en miss, vi kommer inte till peace&love, vi ska inte turnera alls". besviken och arg, så kommer beskedet

"Goda nyheter ladies and tjänstemän!
Efter en välförtjänt paus och stora påtryckningar från både publik och arrangörer insåg vi att vi inte kunde hålla oss borta som Jay-Z.
Därför gör vi en turné i sommar.

Hit the streets!
/ Snook"

image19

då kom hoppet tillbaka igen om att dom skulle dyka upp på peace&love iaf! och nu idag såg jag snook återigen med på peace&love's spellista.. dom spelar sista dagen, alltså den 30 juni och vilka ska inte stå längst fram då om inte jag och min trogna snook-vän alexandra. det kommer bli dunder, vi ska stå där med våra solbrända kroppar, snook-thirtar och shorts, äckliga festival-hår och självklart solglasögonen. Vi ska ha det fulaste tältet på hela jävla campingen och vi ska dricka öl, ja en jävla massa öl i solen, och rulla runt i den äckliga leran och samtidigt ska vi höra våra kungen utav sumpan& den bleka kenyanen, våra älsklingar daniel&oskar sjuunga kommerifrån, älskling jag är hemma nu, mognare än oss, generation fuck you och ja alla låtar vi skulle kunna DÖ för. allt de där som man alltid har drömt om, LÅT detta inte bli inställt nu, för om det blir av så är jag nog lyckligast på jorden just nu. ååååh ska gå och sätta på SNOOK i mitt rum nu, HEY PEOPLE.. 30 juni smällere!
och vi får även promoe& timbuktu&damn på köpet, stort PLUS! syyynd att inte HELA looptroop gör turné bara. MEN JAG ÄR SÅ NÖJD SÅ ÄNDÅ! godnatt

jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia


OCH HEY, VA ÄR KLOCKAN OCH VA ÄR JAG NÅNSTANS? DE BLEV KARATEFYLLA


ja de blev det sannerligen, ännu ett sista april har överlevts.. "de blir aldrig som man tänkt sig" har nog aldrigs stämt så bra som igår. det blev lite mys på stan i det (som varje valborg) kassa vädret med fia, sabbe, gisse& ebba. efter detta bar det iväg mot fia på sill-lunch, (minns inte ens sist jag va på sill-lunch, va väl vid barnsben någongång) med cykel, sjussning för vissa så cykla iaf jag anna ebba och fia hem till henne.. käkade en snabbis för att sedan dra mig mot mitt älskade verkligen älskade jobb som jag älskar för att just jag fick jobba denna dag, men jaja klart man ställer upp!

image18
hade ingen egen kamera, så snodde den här bilden!

fick sitta fast på buss 14 i 40 minuter för att de va trafikstopp, jättekul verkligen. kom lite försent till jobbet där jadu absolut nästan inga åt.. no offense men VEM FAN äter på max i boländerna på sista april? vem vem? och framförallt varför? kan någon ge mig en anledning till varför man sitter utanför stan på ett hamburgerhak (åter igen no offense) på den dagen man borde vara och grilla med sina vänner och ha mysigt och supa. NEJ jag förstår verklignen inte.
 
Vi stänge iaf som tur va åtta, första gången jag fick jobba till stängning. jag& fyra till hurtiga människor jobbade i tills åtta. sen iaf bar det iväg mot oplanerade grejer.. tog bussen till fålhagen där jag skulle börja dricka för att catcha up alla gryyymt packade människor. INTE lyckat eftersom jag inte hade ätit på heeela långa dagen alls. så blev hetts-drickning.. full på fem minuter typ.. och sen hämta anton oss för att åka ut till björklinge, då ringer fia och har blivit utslängd från lotus, så jag&anna får gå och hämta henne gråtandes på donken. haha stackars spårade midget alltså! bilfärden bestod av en gråtande tjej som skrek..och antons raggarmusik. väl framme i björklinge, började alkoholen ge mig negativa vibbar, och jag låg ute i buskarna, i en säng och i BADKARET hela resterande kvällen och jaa ni fattar... detta kommer jag knappt ihåg själv men så vare tydligen, kommer heller inte ihåg hemfärden men tydligen så stod vi helt plötsligt utanför mitt hus, och jag sprang in till min säng! de va min oootroligt lyckade sista april.

haha nejrå, men idag var inte att leka med. älskar min pappa för att han alltid blir så bakis! då slapp jag känna mig ensam. blev glass på stan och hyrfilm idag, mer än så kunde jag inte äta... nej DET VAR MIN valborg det.. bättre lycka nästa gång? 

sammanfattning.. det blev karatefylla..

så vad passar inte bättre än en bit ur just karatefylla:

"Vem e de, vem är hon o vem fan är du?
Är det någon mer än jag som bara fuckar ur?
Vad fan fattar ingenting, vad har ni gjort med mej?
Ja bara vila någon timme, vad är du för tjej?
Och hey, va är klockan o va är jag nån stans?
Vem är Sockan, vad är det för namn?
Ska jag upp, nej det skulle ja inte
Lika bra att sitta kvar, för jag var
Nog inte kapabel att va den där hurtiga killen
Jag har stora problem med alla kroppens sinnen
O mitt kassa minne byzan skärp dig nu
Du är förebild tänk rfsu
O du förresten de här är förfesten
Hur hade du tänkt att du sen skulle kunna klara resten?
Ja är finne, dricker spriten med sked
Säger killen som har tretton öl men däcka på tre

Det där var ingenting
Dom sa här ta en till
Dom gav mej nya öl nya glas
Nya shots tills jag vingla bort"


jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia