UPP Å HOPPA NU, SITTER DU BLIR DU JU TJOCK OCH FUL

GIVE IT UP FOR 15 MAJ, den officiella SOFIA-dagen!

image37 
borde iofs ha med sofia kolam på ett hörn där med, så grattis sofia! och sen var det ju så att det var 15maj igår, vet inte varför namnsdagar har en sån bigdeal i min hjärna, men jag gillar att jag har någon dag som är lite "min" under sommartiden, eftersom jag fyller år i december.

igår var ingen bra dag, eller både ock, började med nationella i engelska, som gick åt H, delvis pga. av min sömnbrist, men ocks delvis pga. att jag helt ärligt inte lärt mig speciellt mycket engelska det här året. Kraven höjs och då måste även kapaciteten höjas, men nej, den ligget pretty much kvar på samma nivå som i ettan, sorgligt men sant. och just för att efter 2an kommer jag inte ha mer engelska, skönt men lite sorgligt, känns som jag hade kunnat lära mig så mycket mer. känns lite som man slarvat bort sin chans..
men sen var det i vilket fall en låååång håltimme, eftersom vi annars har en lång håltimme, och inte behövde ha några fler lektioner förs efter lunch, så vi gick och åt lunch, sen gjorde vi sabbe sällis i kioskpizzerian, där hon käkade pizza och vi hängde i ungefär 2 timmar!

jag ramlade inte ner för trappan den här gången haha, sen var det spanskalektion, min IG-varning ligger kvar, och allt hänger på provet nästa vecka! suger men ändå så bryr jag mig inte så mycket.  blir så ledsen när jag tänker tillbaka på tiderna där MVG var det enda jag fick på mina spanskaprov, när jag va bäst i klassen på spanska, bortsett från paulina, och sen i årskurs nio, går jag och kastar bort det. jag&thea bojkottade spanskan pga. KÄRA mrs.DIAMANT, åååh i blame you för det faktiskt, eller nej LOTTA rektor som sparkade de ENDA spanskalärare som faktiskt LÄRDE oss någon spanska. neej, skolan är långt ifrån perfekt, men man borde ändå utnyttja den när man har den i sina händer, för det är ju bara VI som tjänar på kunskapen.

ibland tycker jag att man kanske borde sluta klaga, främst jag själv.. för trotts allt, vi ska nog vara glada att vi ens har möjlighet till utbildning överhuvudtaget!

nu ska jag dra mig till flogsta och miss.liss för antingen GREY's eller TOPMODEL-final, återstå att se!
jag gör min grej - mer eller mindre bra
sofia

kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback