Visst kan det vara sexigt att låta som Kurt Cobain men när någon hostar dig rakt i ansiktet är det nog inte lika upphettsande längre...



Nu när min nya kollega (känns bra att säga det) är på plats i Uppsala så känns det stabilt igen.
Allt har känts lite halvdant den senaste tiden, inget har riktigt klickat.
Allt har mest varit en enda röra. Efter två lyckade utgångar med systrarna Simons så känns det som jag är i fas igen. Mentalt alltså. Knappast Fysiskt. Jag har tydligen blivit allergisk. Nej jag är inte chockad. Men tanke på att jag varit allergisk mot allt som finns att vara allergisk mot så kunde jag lika bra bli allergisk mot Gräs och Pollen också. För det är förmodligen vad jag blivit.

Efter att ha gått runt och hostat lungorna ur mig, haft röda ögon och en röst som skrämmer bort alla så kan jag dömma någon om den misstänkt att jag börjat gå på droger. Så är dock inte fallet, jag funkar tydligen inte med naturen längre. Om nu Gud finns så måste han hata mig. Först när jag va liten tog han ifrån mig det bästa jag visste, Djur. Jag va så allergisk mot pälsdjur att jag inte kunde besöka en kotte i min släkt. Alla hade antingen hund eller katt, så jag fick alltid stanna hemma när min släkt fyllde år. Jag kunde inte ens vistas i ett hus som det varit en hund på besök i.

Sen var jag självklart allergisk mot allt rött. Förstår ni?! Allt som är rött. Jordgubbar, tomat, ketchup, paprika, hallon, smultron, you name it. Då ska vi inte ens nämna att jordgubbar va det bästa jag visste. Sen hade jag självklart astma. Jag fick ha en sån där stor ful inhalator som jag fick andas i stup i kvarten.



Man kunde tro att det var nog här va? Att jag haft det tillräckligt tufft?
Neeejnej.. glöm det! Då blev jag allergisk mot Mjölk.
Det betyder allt som ens innehåller spår av mjölk, vilket är i princip allt om man verkligen kollar efter. Innan jag ens visste att de va mjölk jag va allergisk mot så fick jag dessutom endast äta kokt nötkött (otroligt viktigt att de va ENDAST kokt med vatten, inget salt), potatis (likaså, inget salt), brocoli och naturella riskakor (jag hatar riskakor) och endast då självklart dricka vatten. Detta fick jag göra i två veckor. Eftersom jag hatade riskakor mer än något annat så fick jag alltså äta kokt nötkött, potatis, brocolli och dricka vatten till frukost, lunch och middag i 14 dagar.

Jag minns hur sjukt det kändes att den 15e dagen få äta något med SMAK. Såå, alltså det känns jättekul att jag är allergisk mot en sak till. Jag kanske slår ett Guiness rekord snart, yes!
Vilket fall som helst börjar jag jobba på Onsdag. Så efter det lär man inte se mycket av mig. Om man inte kommer förbi och köper jordgubbar då förstås, välkomna!
Imorgon drar jag till Åland för att njuta av min sista lediga dag på ett par dagar. Ciaao!


kom igen bjud på en kommentar!
Postat av: Denniz Ganevik

Läs allt om en kille som är heterosexuell, men som ändå sminkar sig.



http://dennizganevik.blogg.se

2009-05-26 @ 02:53:07
URL: http://dennizganevik.blogg.se/
Postat av: Andrea

Fy faan vilken bild.

Och jag visste inte att du varit allergisk mot allt det där? Du har ju haft kaniner och hund och allt? Jag har också reagerat på jordgubbar. bra att vi ska jobba med dem nu då? :P

Förresten bara väntar jag på att jag ska få päls och pollenallergi, har redan fått pappas nötallergi. blä. Och roligt med Åland!

2009-05-26 @ 12:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback