Bli inte chockad om jordgubbar kommer bli ett förkommande ord i bloggen framöver



Thats right
. Jag är numera jordgubbsförsäljare. Det låter kanske lite gulligt om jag fortfarande varit 14år och sommarjobbat på ett stort jordgubbsland. Nu är jag 19år, tagit studenten för ett år sen och ska stå och sälja jordgubbar i ett stånd som SOMMARJOBB! Jadu, det är inte alls som avanserar tidigt i karriären. Nu kanske jag låter negativ? Och det vore ju dumt, eftersom jag faktiskt är väldigt nöjd med mitt jobb över sommaren. Jordgubbar är ju faktiskt en favorit och att stå och le och ta betalt av kunder hela sommaren känns faktiskt inte speciellt jobbigt. Sen att slippa säga att man är arbetssökande (läs: arbetslös) är ju inte helt fel det heller. Dock att få frågan vad man jobbar med när någon annan precis berättat om hur den jobbar på bank eller för något känt företag känns ju lite smått jobbigt. Tänk er:

"Neejmen, fan va länge sen, vad gör du nu förtiden?"
"Jag jobbar för Pharmacia, går på möten med rätt viktiga kunder och så.. själv då? Pluggar..? Jobbar..?"
"Ojdå här går det bra för vissa, nej du jag jobbar som...hm...försäljare..."
"Jaha spännande, för vad?"
"Eeeh, jordgubbar..."

Men vadå, det är inte som att jag tänkt göra karriär inom jordgubbsförsäljning. Jag vet inte riktigt om man kan utvecklas inom det yrket. Men det får duga i 3månadrer framöver, tänk er vad skönt de kan bli egentligen; Äta lite jordgubbar, lyssna lite på musik, träffa folk och vara lite social, tjäna pengar och få en rejäl solbränna på köpet. Eller så kommer jag spy på jordgubbar efter 3månaders kontakt med dom, mina två iPodar kommer förmodligen gå sönder, folk kommer vara bittra och otrevliga och det kommer hällregna hela tiden. Men varför va negtiv?

 Ett stort plus är att jag fått välja min kollega. Så blir du sugen på jordgubbar i sommar så kommer du förbi antingen mig eller andrea, inget snack om saken.


 


kom igen bjud på en kommentar!
Postat av: Andrea

Hahah. I de dåliga ekonomiska tiderna kanske vi ska vara glada att vi har fått ett jobb överhuvudtaget? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback