jag umgås mer med pensionärer om dagarna än folk som jobbar på ålderdomshem



Såå fungerar mitt liv just nu. Jordgubbar är ett ord som alltid klingat jävligt bra i mina öron. Ett ord som jag inte trodde kunde förknippas med något negativt. Någonsin. Tills nu.. det börjar bli ungefär som barn när jag jobbade som dagisfröken, som hamburgare när jag jobbade på MAX, som tjänstepension när jag jobbade för Länsförsäkringar. Ni vet, arbetsskadat. Ska väl inte börja gnälla än, jag har ju ett antal veckor to go kan man säga. Nu är jag däremot ledig i en vecka, även fast jag nyligen va förbi jobbet och köpte jordgubbar av Paula tills imorgon.



Imorgon hörrni!! Imorgon är min absoluta favoritdag på hela året; Midsommarafton. Ni hör ju bara; midsommarafton. Det är ett ord som aldrig kommer börja klinga dåligt i mina öron, oavsett att det regnat 99% av alla år, oavsett att det alltid lyckas bli lite oplanerat, oavsett om midsommarstången går av mitt i direktsändning (jo det har hänt, i leksand för ett antal år sen då vi stod där alldeles chockade och såklart blöta av regnet). Meeen hörni, midsommar är midsommar. Oavsett. Imorgon njuter jag av det hemma i Uppsala för 2:a gången i mitt liv (förhoppningsvis sista). Midsommar hör inte riktigt hemma här i Uppsala, men vi ska se till att det blir en helvetes bra midsommar. Det är många som jobbar på det; det snackas soffmöbler, lekar, färskpotatis, kransar, midsommarstång, rosé och kläder. Det är full rulle! Sånt gillar vi,
vi ska skratta regnet rakt i ansiktet, HA!

kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback