ni vet att jag alltid kommer tillbaka förr eller senare, oftast senare...


okej uppdateringen har varit sämre än vad uppsalabuss är på att hålla tiderna (läs: helt kass). Men det borde ni nog ha lärt er vid det här laget. Jag har tydligen inte skrivit sen midsommar. Måste ändå säga att det här är den enda midsommar som faktiskt varit riktigt bra utanför dalarna och leksands gränser. Dagen spenderades som sagt hos syskonen Liss med ett 30tal gäster. De va partytält, långbord, midsommarmat, glada människor och allmänt bra stämning. Det började med sillunch utan sill (tur det) och fortsatte med lekar i form av snapsdrickning, ta-upp-äpplet-ur-skålen-utan-händer, ölhävning med tamponger i munnen osv.



Måste säga att mitt lag var bäst (såklart). Efter lite mingel/kubb osv. fick jag den brilijanta idén (med lite mycket alkohol i blodet) att vi skulle forsätta firandet hos mig eftersom jag var ensam. Så folk anlände i omgångar med taxi till mi casa och där blev det ett rent fylleslag med poolbad, jacuzzibad och en hel del alkohol. Vid 01.00-tiden slängde jag in handuken och kastade ut de sista folket. Dagen efter vaknade jag och kände att jag faktiskt hade haft en riktigt lyckad midsommar mot alla odds (läs: jag var inte i leksand).

 
Jag och Paulina. Sen jag och mitt lag som vann (låter bäst så).

Jaja, det var ett tag sen nu och resterande tid har jag mestadels spenderat på jobbet i solen. Jobbet från helvetet har förvandlats till rena semestern. Vi sitter numera i en stol i solen, läser böcker/tidningar, lyssnar på musik, har det allmänt sjukt samtidigt som vi får betalt för det. Dreamjob skulle man kunna säga. Peppar peppar ta i trä.

Just nu sitter jag här ganska nyligen hemkommen från två dagar i Långviken. Med sol, båtåkning och första doppet i sjön. Grillning, baginboxdrickande och bra sällskap i form av familj och vänner. Sitter just nu och väntar på sällskapet som jag ska förfesta lite med innan vi drar vidare ner mot Birger. Nyss ringde Andrea och sa att hon skulle komma över. Tack och lov för att det finns folk som ställer upp i denna jävliga väntan på resterande.

Nu ska jag gå ut och möta henne tänkte jag, vi hörs (ni få läsare som har tålamod och finns kvar).


kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback