kom igen, avskaffa söndagar!



Är hos rebecca (ovanligt!) och väntar på att hon ska sminka sig klar, vi ska bara promenera ungefär 1km för att bli bjudna på lyxig fika. Thats what sundays all about säger jag bara. Det finns inget possitivt med söndagar. De ger ångest. Och då pratar vi inte bara en sorts ångest, utan TVÅ. Först bakisångesten som förmodligen inträffar efter lördagarnas bravader, och sen även ångesten över att det väntar en hel vecka med JOBB (eventuellt skola för de yngre eller studenterna).

Då är det säkert många som tänker att söndagarna är perfekta att bara slappa och vila och ta det lungt inför den tuffa veckan. MEN det är här skon klämmer för mig. Jag kan inte "ta det lungt" och slappna av. För allt jag tänker på är att jag måste göra så mycket roligt som möjligt eftersom 5 dagar from hell väntar mig. Och visst, de är väl bra att jag försöker göra mycket roligt på den trista döda dag, men nu kommer till den stora poängen; DET GÅR INTE! För på söndagar är allt stängt, på söndagar är alla döda efter helgens festande, på söndagar vill ALLA ANDRA "bara ta de lungt". Summa sumarum, söndagar är bullshit.

Nu är Rebecca klar och vi ska kila iväg.


kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback