jag har blivit med valp


det ligger en vit lurvig skapelse brevid mig och sover.
Som jag sa förra gången så skulle vi kolla på valpar i lördags innan utflyttningsfesten hos Ida. Vi åkte runt hela Stockholm och kollade, men jag blev kära i första ögonkastet redan. Jag visste att jag ville ha den första valpen vi kollade på redan när jag såg honom och han låg i min famn. Visst jag kollade på dom andra valparna, men det var något speciellt med just denna. Till slut åkte vi hem fast de va sjukt svårt att skiljas från dessa sagolika valpar. Jag var fast.



Men som sagt det väntades maskerad hos Ida och jag hade inget outfit. Köpte massa skitsaker på vägen hem men det här med Pippi funkade bara inte. Så jag slängde på mig en skjorta och en tunika, lockade håret och satte världens barnsligaste tofs i håret och blev Madicken. Sen drog  jag så snabbt som möjligt. Var redan sen, och alla var nästan där när jag kom. ALLA var verkligen utklädda, folk hade sattsat mer än andra men alla var grymma på det här. Hade sjukt trevligt och var nog en av dom sista att dra en taxi hem. Vi skulle som sagt upp skittidigt för att åka och köpa valp. Vi hade bestämt oss för min sötnos, och jag var nöjd. Så när klockan ringde var de bara att skita i huvudvärken och lova sig själv att dricka mindre vin nästa gång och sen åka till Stockholm. Nu har han bott hos oss sen igår. Han har redan hunnit ramla i poolen, varav jag hoppade i efter och räddade honom. Han har redan lärt sig hitta i huset och han har redan hunnit bli nästan helt rumsren. Vi snackar världens underbaraste valp här. Jag gick till och med upp tidigare än jag någonsin gör i morse för att leka med honom.

Vi har till och med gått ut med koppel idag och han var jätteduktig.
Nej nu måste jag gå och pussa på honom för nu vakna han, han är oemotståndlig!

kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback