det saknas bara en portfölj så är jag en fulländad buisnesswoman



jag är nyduschad. Skjortan är nytvättad och strykt. Jag är osminkad. Om 45min ska jag åka till jobbet. Man kan inte säga att det är första dagen på jobbet, för det är det långt ifrån, men det är ändå precis den pirriga känslan jag har just nu. Jag är egentligen inte nervös för att jag har i princip samma arbetskollegor och det är inte heller mig själv jag tvivlar på. Utan det är just det att alla andra kommer vara bättre än mig idag. Alla andra har redan vanan inne. Det är precis som förra gången. Jag är helt enkelt nervös över att jag KOMMER vara sämre än förra gången jag steg in på kontoret. Men nytt projekt, ny variation = ett stort plus. Nu ska jag sminka mig och läsa igenom om tjänstepension en gång till.

Det känns helt plötsligt bra att gå tillbaka till vardagen efter två veckor utan jobb.
Minus den här äckligt jobbiga känslan..


kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback