jag har förlorat 2,5 lax pga. min stolthet, bra jobbat!



när jag städade ur mitt rum för några dagar sen, hittade jag alla mina gamla veckorevyn. Dom som känner mig vet att jag slaviskt köpt denna tidning sen typ högstadiet. Däremot är jag inte lika besatt längre och har faktiskt missat några nummer i år pga. att tidningen helt enkelt blivit sämre. I alla fall då tänkte jag att jag skulle försöka räkna dom. 158 stycken låg kvar på mitt rum. 158 stycken tidningar. Eftersom jag alltid varit lika slavisk med att spara dom som att ha köpt dom så räknar jag med att dom flesta finns kvar. Däremot kan jag tänka mig att ett 40 tal försvunnit under åren. Så låt oss säga 180 stycken?

200st x 30kr = 6000 kr!



Jag kan då tillägga att jag aldrig premenumerat på Veckorevyn. Vilket kan anses som sjukt dumt. Men mina principer och min stolthet har tagit över (som i de flesta fall). Så låt oss säga att jag istället hade preminumerat;

26 nummer kostar: 459kr

200/ 26= 7,7

7,7 premenueringar x 459 kr = 3530kr

jag har alltså förlorat 2470kr på att handla lösnummer bara pga. mina principer, och JAG undrar varför min ekonomi är ostabil?


 


kom igen bjud på en kommentar!
Postat av: rebecca

ILLA GORILLA!

Postat av: Andrea

Crazy! Man lär sig av sina misstag typ?

2008-07-09 @ 21:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback