när man börjar säga att kaffe innehåller kokain då har det gått för långt...



Heldag, det va verkligen rätta ordet. Vi plöjde igenom varenda affär i stockholm och det där shoppinghumöret jag skrev om igår, de hade gått och dött. Alltså verkligen gått och hängt sig, de fanns inte kvar överhuvudtaget. Kanske pga. den sjukliga sömnbrist vi självförvållat eller kanske för att jag hade för stor pengaångest. Men i vilket fall som helst så köpte jag mitt första SecondHand fynd nånsin. På Beyond Retro, hitta jag en stor kuvertväska med smalt axelband. Den fick följa med mig hem. Annars är min plånbok  ganska nöjd med att inget annat fick göra det. Däremot var inte jag lika nöjd. Dagen blev bara mer och mer flummig eftersom tröttheten bara slog till mer och mer. Så samma skämt eltades och eltades hela dagen.

 

Tillslut var vi så trötta på att gå runt och fönstershoppa så kaffe och energidryck (allt för att få upp energin igen) och satte oss på Norrmalmstorg och tog en break. Efter någon timme så började vi gå mot skansen. Väl där inne åt vi middag, bakadpotatis med skagenröra och loka, hur gott som helst. Efter de så satte vi oss på uteserveringen och drack öl och vin medans vi kollade (läs: lyssnade) på allsång på skansen. Det började faktiskt kännas lite som en uteservering på gotland tills man helt plötsligt kollade sig omkring och majoriteten av gästerna var pensionärer, små fjortis flickor eller barnfamiljer. Efteråt avrundades dagen fint med en powernap på tåget.


kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback