januari

image250

nu har de gått 5dagar av de nya året, och vad fan har jag gjort?
mitt nyårslöfte var att "ta tag i mitt liv , göra mer saker jag gillar och oftare, samt bli impulsivare".
Kan ju inte säga att jag kommit so fare yet, men för att kunna göra mer saker så behövs pengar och DE har jag i alla fall gjort; inte pengar men jobbat. igår 6 timmar och idag 8timmar; skulle egentligen jobbat sex idag med men jag till och med va schysst och ställde upp. Jag känner att jag vill jobba mycket nu, jättemycket. Och inte för att de är så grymt jävla kul; för lets face it det tycker nog ingen, men för att jag vill vara rik i februari. Inte nivet sådär medelmåttig lön, utan verkligen "släng pengar i luften"-rik, riktigt snuskigt äckligt rik.

okej känner att jag crossed the line där, men ni förstår grejen; att slippa tänka på "nu ringde jag så här mycket den här månaden", "såhär mycket gjorde jag av med på krogen, ÅNGEST!", "egentligen onödiga taxiresor istället för buss", "lunch på stan", "bussresor när busskortet är slut" ja jag tror ni förstår. Dom där onödiga men ändå SÅ nödvändiga grejerna som pengarna bara försvinner av. Istället vill jag lägga mina pengar på; NYA kläder, nya skor, ny väska, resor många många sköna spontana resor; weekends, sistaminuten, kryssning, 1-2-3-4veckors resor, paris, london, rom, karibiska öar, thailand, australien, jamaica, brasilien ja you name it. Jag vill lägga mina pengar på saker jag vill ha; inte behöver.

kanske kan bli mitt nyårslöfte istället?

jaja dags att kolla ett SATC-avsnitt och sen sova, jobb imorgon bitti.
(måste bara tillägga, vafan är "bitti" för ord egentligen? de används väl aldrig i andra sammanhang?)


kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback