pesimism är bullshit!

aaouch! jag verkar verkligen veta vad jag behöver just nu, kom precis tillbaka från min springtur och väntar på att badkaret ska fyllas. Fick en kommentar igår som verkligen värmde, efter min slitna skitdag så fick jag denna kommentar av en kollega; "du är alltid så glad, det är så skönt för varje gång man ser dig så blir man glad", Jag som inte kände mig speciellt glad började tänka efter och kom faktiskt på att även om min dag var minst sagt pain så höll jag humöret uppe och klagade inte, var så kul att få en sån spontan kommentar speciellt eftersom jag upplevet mig själv som världens tjurskalle den senaste tiden, när jag var yngre fick jag ständigt sånna kommentaret från fotbolls laget, skolan, släkt& vänner, blev tex. "lagets solsken", fick kommentarer som "sofia är duktig i skolan och alltid så himla glad och trevlig", så vare bara, jag hade alltid ett leende på läpparna på ngt sätt.

image117
"hon som alltid är glad& positiv" - 2005?

Fast ¨på senaste tiden har jag inte fått några sånna här kommentarer, och de av en anledning, att jag helt enkelt inte varit den där glada härliga personen, jag har gått runt och tjurat alltför länge nu, men NU äntligen börjar jag komma tillbka, de senaste veckorna har jag fått en helt ny energi och varit glad& mestadels positiv, har känt mig som gamla glada sofia igen, vilket är så enormt skönt. och skönast av allt, att jag fick respons för det och att jag fick de konstaterat av någon annan, tänk att en spontan kommentar från en person man inte ens känner bra kan göra en så glad; vi gör de för sällan faktiskt, ger varandra komplimanger alltså; vafan bjud till lite, ge en komplimang till någon som du faktiskt menar, se så mycket gladare folk blir!

nej nu rinner snart vattnet över, dags att inta ett skönt bad återigen, ciao!

kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback