julafton

okej, här har jag redan skrivit en catch up, de va erik& gustafs avskedsfest, som va skittrevlig, och sen en utgång på återigen people. dagen efter va de personalmöte. och ja sen tror jag ett långt hopp till JULAFTON.

dagen innan kom robert hem för att fira julafton med oss eftersom Mimmi åkt till sin familj i Norrköping. Känns så konstigt att inte ha honom hemma så ofta längre. Iofs borde jag ha vant mig då han flyttade för mer än ett och ett halv år sen. Men jaja vi var tvugna att gå upp tidigt på morgonen eftersom han skulle åka och jobba från 8.30-13.00 så vi firade våran gamla vanliga jul genom att gå upp och kolla vår julstrumpor; där vi fick en varsin film, chocklad& tidning. Sen åt vi gröt och Malin fick som vanligt mandeln.

image242

Efter de åkte Robert till jobbet och vi andra börajde kolla på Pappas film som var massa klipp med Robert Gustafsson, man nästan avlider när han är med i parlamentet, vad får han allt ifrån? galetgalet. Vid två tiden åkte vi hem till Mormor& Morfar som vanligt. (Dom bor en halv kilometer bort från oss). Så blev de som vanligt; kolla på Kalle, åt julmat och sen kom de alla småbarn tjatat om hela kvällen; mannen med stort M; TOMTEN! har aldrig sett en roligare tomtemask alla höll på att vika sig av garv så min morbror kom in stablande men nån halvtaskig dialekt blandad av norrlänning slash värmlänning. Mysig julafton som vanligt, även om jag inte fått alls i närheten av den julstäming jag brukar.


kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback