smögen& västkusten

de roliga är att jag alltid får inleda min blogg med "LONG TIME NO SEE", för jag skriver så sällan!
men jag har faktiskt varit och njutit en vecka i smögen, kan vara bland de mysigaste ställena i sverige på sommarn! några riktigt soliga dagar på smögenbryggan, med fisk& skaldjuur på menyn! underbart, särskilt när det för avnjutas precis vid vattnet i solnedgången med alla sjukt lyxiga och fina båtar (man blir ju inte LITE avundsjuk), men en dag ska jag ha en sån där, vänta bara! och alla dessa snygga människor? hur kan det få plats så mycket snygga hunkar på ett litet ställe som SMÖGEN liksom? och så sitter dom i sina dyra fina båtar och steker, fan jag vill också!

jaja fem underbara dagar i smögen varav tre riktigt soliga, två med hällregn!
vår roadtrip gick senare vidare till strömstad, yes där har vi varit förut, även detta mysigt ställe, lite större, rätt likt men sneppet omysigare, fast jag gillart ändå! där tillbringades dock endast två dagar eftersom vi redan sett stan i nästan två veckor förut, är inte så mycket mer att se kanske? och sen vidare till vårt kära(?) grannland norge, över dagen bara. härligt land, rika norge, där ska jag jobba en vacker dag och spara alla pengar för att sen flytta tillbaka till sverige och köpa min fina båt, min fina lägenhet& en jävla massa klääder och sånt jag alltid velat ha! haha okej SÅ rik blir man kanske inte av typ ett halvår i norge men, kan ju alltid drömma lite.

gillade att jag hittade en gammalresedagbok från 2004 (jag va alltså 14år) och hade skrivit;

"idag var en softishdag, gled runt i oslo bland alla knarkare som dukat upp sin lilla "måltid" på trottoaren, chill stad, dock ingen shoppingstad eftersom allt är typ dubbelt så dyrt, hängde lite på woodstock music café, skön dag! peace out!"

HAHA, skrev jag så när jag va fjorton? herregud! meen jaja, härlig tripp iaf fick iaf mer sol än er här hemma, MOAHA! nejrå, men helt okej, avrundades dock en dag tidigt pga. familjen erikssons tendens att komma osams varannan sekund. men dom har dragit vidare, föräldrarna alltså. så jag& malin bor själva som vanligt nuförtiden. lagar mat, städar, fixar, tvättar, kirrat disken eller ja MALIN gör allt de där :) men jaja!

imorgon blire kräftskiva med nickan, sabbe, anni, fia, anna, ebba& förhoppningsiv andrea! kanske borde sova nu om jag ska orka? jag är sjuk i huvet, klockan är 03.42 och jag är inte ens trött! faan sova nu, imorgon tidigt ner på stan och inköpa kräftor och alla dess tillbehör, köpa klänning eller ja outfit för morgondagen, sen hemma och kirra allt! stessigt men ack så taggad jag är! de ska bli en hejdundranes kräftskiva! :)

ps. angående min träningsvecka, de har flytit på trotts semestern, har dock haft mina små synder för att de va ju semester och de är svårt att undvika, men har dock komenserat detta med träning och springning + hinderbana med pappsen såå, yes im still trying! dock inte lika intensivt och hårt, men de kommer gott folk, behöver lite ny inspiration bara!" ds.

godnatt and love
sofia emma johanna eriksson

kom igen bjud på en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback